۰
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۸

دهلی نو برای خرید نفت ایران تلاش میکند

سخنگوی وزارت خارجه هند گفت: دهلی نو در خصوص خرید نفت از ایران پس از 4 نوامبر (13 آبان) ، به تعاملات خود با تمام طرف های درگیر در این موضوع ادامه خواهد داد تا امنیت انرژی خود را تامین کند.
سخنگوی وزارت خارجه هند گفت: دهلی نو در خصوص خرید نفت از ایران پس از 4 نوامبر (13 آبان) ، به تعاملات خود با تمام طرف های درگیر در این موضوع ادامه خواهد داد تا امنیت انرژی خود را تامین کند.
راویش کومار در نشست مطبوعاتی هفتگی خود در پاسخ به سوال ایرنا درباره سیاست هند در خصوص تهدیدهای آمریکا مبنی بر اعمال فشار بر کشورهای جهان برای قطع واردات نفت از ایران افزود: ما به روابط و تعاملات خود با آمریکا و سایر طرف ها ادامه خواهیم داد تا امنیت انرژی و همچنین منافع ملی هند تامین شود.
سخنگوی وزارت خارجه هند اظهار داشت: ما مذاکرات گسترده ای نه تنها با آمریکا بلکه با ایران و سایر کشور ها در خصوص این مساله داشته ایم. تا آنجایی که به آمریکا مربوط می شود آنها کاملا از نگرانی های ما با خبر هستند و نیاز ما به نفت را درک می کنند. نفت برای ادامه رشد اقتصادی هند بسیار حیاتی است.
وی خاطرنشان کرد: همانطور که پیش از این اعلام شد، ما از موضع آمریکا که توسط مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور اعلام شده است، آگاه شده ایم. آمریکا اعلام کرده است که هدف از تحریم ها علیه ایران ضربه زدن به هند نیست.
'دونالد ترامپ' رئیس‌ جمهوری آمریکا روز سه ‌شنبه 9 می (18 اردیبهشت) اعلام کرد به مشارکت کشورش در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یا توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پایان خواهد داد. در پی این بیانیه، وزارت خزانه‌ داری آمریکا اعلام کرد بازگشت تحریم‌ها بعد از دوره‌های 90 و 180 روزه‌ای صورت خواهد گرفت که در جریان آنها شرکت‌ها و بانک‌ها فعالیت‌های مرتبط با ایران خود را به تدریج کاهش داده و خرید نفت از ایران را به صفر خواهند رساند.
با این حال برخی کشورها از جمله هند این بیانات رئیس جمهور آمریکا را نادیده گرفته و اعلام کرده اند که به خرید نفت از ایران ادامه خواهند داد.
' سوشما سواراج' وزیر امورخارجه هند نیز پیشتر اعلام کرد، این کشور از تحریم های آمریکا علیه ایران تبعیت نخواهد کرد.
تحریم هایی که آمریکا یک جانبه علیه ملت ایران اعلام می کند، از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده تا جائیکه ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند.
حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است هیچ تحریمی نیست که آمریکا بخواهد بعدا انجام دهد، بعضی از افرادی که در آمریکا به دنبال تحریم ایران بودند بیش فعال بودند؛ بنابراین هیچ چیز جدید برای نوامبر ( 13 آبان ماه) وجود ندارد که انجام دهد و این یک موضوع کاملا تبلیغی و روانی است.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هم درحاشیه نشست سه جانبه وزرای امورخارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان دراستانبول گفت: آمریکایی ها با تحریم های غیرقانونی علیه ایران به هدف پیش بینی شده خود نرسیدند.
عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی نیزبا اشاره به عقب نشینی دولت آمریکا از ادعای خود برای به صفررساندن فروش نفت ایران، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا هر کاری که می خواست، انجام داد و بعد از چهارم نوامبر اتفاق خاصی نخواهد افتاد.
کد مطلب: 96788
برچسب ها: هند
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *