۰
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۵
"دویچه وله" بررسی کرد؛

مرحله خطرناک سیاست خارجی ترکیه

یک شبکه خبری آلمان نوشت سیاست خارجی ترکیه در قبال سوریه موجب شده است که این کشور با تهدیداتی عیر قابل پیش بینی مواجه شود.
 به نقل از شبکه خبری " دویچه وله" ، آلمان کنار گذاشتن "استراتژی نرم" و اتخاذ استراتژی " بازدارندگی نظامی" از سوی ترکیه می تواند موجب بروز جنگ با سوریه و تنش های شدید با همسایگانش روسیه ، ایران و عراق شود.

تحلیلگر این شبکه با اشاره به تنش های مرزی اخیر بین سوریه و ترکیه و تبادل آتش بین نیروهای دو کشورو مجوز پارلمان این ترکیه به دولت برای اعلان جنگ علیه سوریه می نویسد: بسیاری از تحلیلگران از تغییر گسترده در سیاست خارجی ترکیه نگرانند و احتمال می دهند تا ارتش ترکیه در پی این تنش های مرزی برای عملیات نظامی وارد خاک سوریه شود که این امر موجب جنگ میان سوریه و ترکیه و تنش های شدید بین ترکیه و متحدان سوریه یعنی ایران ، عراق و روسیه شود.

به اعتقاد نویسنده این شبکه ، سیاست خارجی موفق "مشکلات صفر" که در ۱۰ سال گذشته از سوی دولتمردان ترکیه با هدف گسترش نفوذ این کشور در منطقه پیگیری می شد در پی تحولات و انقلاب های جهان عرب به چالش کشیده شد و امروز در پی مسائل و مشکلات بوجود آمده در سوریه تبدیل به سیاست " دوستان صفر" در منطقه شده است.

" داغی " تحلیلگر روزنامه " تودی زمان" چاپ ترکیه با اشاره به اشتباهات سیاست خارجی دولتمردان ترکیه در ماه های اخیرو تغییر استراتژی از " نرم " به " بازدارندگی نظامی" می نویسد : اشتباه بزرگ ما اینجا بود که سعی کردیم از یک کشوری که مورد احترام دیگران بود تبدیل به کشوری شویم که دیگران از آن می ترسند.

داغی همچنین می گوید : آرمان شهردولت قدیم ترکیه امروز به حقیقت پیوسته است و امروز ترکیه تبدیل به کشوری شده است که اطرافش را دشمنانش فراگرفته اند و هر لحظه با تهدیداتی پیش بینی نشده مواجه است.
کد مطلب: 9744
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *