۰
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۸

روسیه اعترافات ملوانان اوکراینی را پخش کرد

بازجویی و محاکمه 24 ملوان دستگیر شده اوکراینی توسط نیروهای مرزبانی روسیه در منطقه کریمه ادامه دارد و سه ملوان اوکراینی به جرم خود اعتراف کردند.
بازجویی و محاکمه 24 ملوان دستگیر شده اوکراینی توسط نیروهای مرزبانی روسیه در منطقه کریمه ادامه دارد و سه ملوان اوکراینی به جرم خود اعتراف کردند.
به گزارش ایرنا، فیلم اعترافات ملوانان اوکراینی روز چهارشنبه در فضای مجازی روسیه منتشر شد و در آن سه فرد دستگیر شده به تحریک آمیز بودن اقدامات خود در ورود به آبهای سرزمینی روسیه اعتراف کردند.
ولادیمیر لیساوی یکی از ملوانان دستگیر شده اوکراینی است که خود را فرمانده یک واحد نظامی نیروی دریایی اوکراین معرفی کرد و گفت که دستور داشته ناوچه نیکوپول را از بندر اودسا در جنوب اوکراین به بندر بردیانسک در دریای آزوف هدایت کند.
وی افزود: پس از ورود به آبهای سرزمینی روسیه در دریای سیاه شاهد نزدیک شدن ناوهای سازمان مرزبانی سازمان امنیت فدرال روسیه بودیم و ما مخصوصا دستورات طرف روسی را برای توقف ناوچه نادیده گرفتیم.
لیساوی با بیان اینکه درون ناوچه ما پر از مهمات و تیربارهای سنگین بود، اظهار داشت: اعتراف می کنم که اقدام ما در ورود غیرقانونی به آبهای روسیه تحریک آمیز بوده است.
یک ملوان دیگر اوکراینی که خود را آندره گراش معرفی کرد در بازجویی روسها گفت که خدمه ناوچه اوکراینی نیکوپول بوده که دستور داشته است از بندر اودسا از طریق تنگه کرچی به بندر بردیانسک برود.
وی افزود: زمانی که ناوچه ما وارد آبهای سرزمینی روسیه شد مرزبانان روسی چند بار به ما اخطار کردند که به طور غیرقانونی در آبهای روسیه قرار داریم.
یاتسه آندریویچ یک ملوان دیگر گفت که ساعت هشت روز جمعه از بندر اودسا راهی شدیم و قرار بود پس از عبور از تنگه کرچی به بندر بردیانسک در دریای آزوف برویم.
وی ادامه داد: اما قبل از عبور از کرچی وارد آبهای روسیه شدیم که ما را متوقف کردند و گفتند باید منتظر دستور بعدی باشیم.
گفتنی است از 24 ملوان دستگیر شده اوکراینی سه زخمی در بیمارستان قرار دارند و 15 نفر دیگر در دادگاه سیمفروپل تفهیم اتهام شده و فعلا تا دو ماه در حبس خواهند بود.
رسانه های روسی ازجمله شبکه دوم تلویزیونی دولتی روسیه از احتمال محکومیت شش ساله برای ملوانان اوکراینی دستگیر شده خبر دادند.
تنش میان روسیه و اوکراین که از سال 2014 به دلیل الحاق کریمه اوکراین به روسیه آغاز شده است یکشنبه هفته جاری در دریای آزوف در شمال دریای سیاه به اوج خود رسید.
روس ها اعلام کردند که دو کشتی کوچک اوکراینی به همراه یک یدک کش بدون توجه به هشدارهای نیروهای مرزبانی به آب های سرزمینی این کشور وارد شده و پس از تبادل آتش هر سه شناور توقیف و ملوانان آنها بازداشت شدند.
در آن سوی آب ها و از کی یف نیز خبر رسید که دو کشتی کوچک زرهی 'بردیانسک' و 'نیکاپول' و یک یدک کش 'یانی کاپو' طبق برنامه از قبل هماهنگ شده از بندر 'اودسا' به بندر 'ماریپول' در دریای 'ازوف' در حرکت بودند که در محاصره نیروهای روسی قرار گرفتند.
در پی این رخداد و توقیف کشتی های اوکراینی توسط نیروهای روسی، برخی از ساکنین کی یف به سفارت روسیه در این شهر حمله کردند و نارنجک دودزا به داخل ساختمان سفارت پرتاب کردند که در پی آن هیچ یک از کارمندان روسیه صدمه ای ندیدند.
در روسیه مقامات دولتی و نمایندگان مجلس همگی بر سر یک موضوع توافق نظر دارند آن هم اینکه مقامات فعلی اوکراین به دنبال ساکت کردن صدای معترضان به ناکارآمدی خود در داخل هستند و تلاش می کنند ، ضمن انحراف افکار عمومی در داخل و به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، کشورهای عضو جی 20را در نشست 20 کشور صنعتی جهان در آرژانتین(30نوامبر / 10آذرماه ) به فشار بر روسیه وادار کنند.
کد مطلب: 98147
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *