۰
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۵
در واکنش به اظهارات قالیباف تشریح شد؛

جزییات کمک های دولت به متروی تهران

دبیر شورای عالی ترافیک کشور در واکنش به اظهارات شهردارتهران که مدعی شده بود ˈتا قبل از سال ۸۴ دولت ۳۳ درصد از هزینه های شهرداری تهران را تامین می کرده و این رقم از سال ۸۴ به پنج درصد رسیده استˈ شرح جزییات کمک های دولت به متروی تهران طی هفت سال گذشته را اعلام کرد.
ˈمجتبی شفیعیˈ عصر دوشنبه افزود: اعتبارات پرداختی دولت از محل ردیف یارانه بلیت متروی تهران در سال های اخیر در زمان فعالیت دولت های نهم و دهم حدودˈ ۳/۱۱ ˈ( یازده و سه ) برابر سال های مشابه در دولت های قبل بوده به طوری که کل اعتبارات پرداختی در این بخش در سال های ۸۴ تا ۹۰معادل حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده درحالی که این رقم طی سال های مشابه دولت قبل حدود ۱۸ میلیارد تومان بوده است.

دبیر شورای عالی ترافیک شهرهای کشور تاکید کرد: مرور اعتبارات پرداختی دولت برای توسعه شبکه مترو در شهر تهران نشان می دهد ارقام پرداختی به متروی تهران در هفت سال اخیر نیز بیش از ۱۱ برابر دولت های قبل بوده است.

وی توضیح داد: کل اعتبارات پرداختی در بخش توسعه متروی شهر تهران طی سال های ۸۴ تا ۹۰ از سوی دولت به مترو تهران بیش از یکهزار و ۱۴۵ میلیارد تومان بوده در صورتی که این رقم در سال های مشابه دولت قبل بیش از ۱۰۰میلیارد تومان بوده است.

شفیعی با اشاره به جدول های اعتبارات پرداختی دولت برای توسعه سامانه قطار شهری در شهرهای مختلف کشور اظهارکرد: رقم های پرداختی هفت سال اخیر (دولت نهم و دهم) حدود ۶/۱۰ برابر سال های مشابه دولت های قبل بوده است.

وی اضافه کرد: مجموع اعتبارات پرداختی در توسعه متروهای سایر شهرهای کشور در سال های ۸۴ تا ۹۰ افزون بر سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است در حالی که این عدد در سال های مشابه دولت قبل بیش از سه میلیارد تومان بوده است.

شفیعی با تاکید براینکه جمعیت شهرتهران معادل حدود ۱۱ درصد ازجمعیت کل کشور را تشکیل می دهد افزود: سهم تهران از توزیع اعتبارات عمرانی دولتی به متروهای کشور در دولت های نهم و دهم به بیش از ۳۱ درصد رسیده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل شهرهای وزارت کشور گفت: مطابق قانون حمایت از سامانه های ریلی شهری، دولت می تواند حداکثر تا ۵۰ درصد هزینه توسعه قطارهای شهری را تامین کند و مابقی هزینه برعهده شهرداری هاست؛ اما این سهم در دولت نهم و دهم به بیش از ۸۰ درصد رسیده و شهرداری های کشور در مجموع به طور متوسط حداکثر تا ۲۰ درصد از این هزینه را برعهده داشته است.

دبیر شورای عالی ترافیک شهرهای کشور برای ارایه دیگر جزییات کمک های دولت به شهرداری تهران اعلام آمادگی کرد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری تهران باید به جای تلاش برای القای اینگونه تحلیل های آماری غیرکارشناسی و فرمایشی، با ارایه گزارش های شفاف از هزینه های هزاران میلیارد تومانی همچون تونل توحید تونل نیایش، پل صدر و .. قضاوت صحیح را به افکار عمومی واگذارد.
کد مطلب: 9908
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *