۰
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۹

شورای راهبردی «مقابله با تهدیدات نرم» تشکیل شد

شورای راهبردی مقابله با تهدیدات نرم، با هدف طراحی استراتژی مقابله با ناتوی فرهنگی توسط مرکز بسیج رسانه ملی تشکیل شد.
 تعدادی از مسئولان رسانه ملی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین جمعی از نخبگان و صاحب‌نظران حوزه جنگ نرم، از اعضای شورای راهبردی مقابله با تهدیدات نرم هستند.

این شورا که همزمان با اعلام توانمندی جمهوری اسلامی در جنگ سایبری تأسیس شده است، به عنوان یکی از تخصصی‌ترین مراکز بررسی شیوه‌های تهاجم دشمن و ارائه‌دهنده راهکارهای لازم برای مقابله صحیح با آن فعالیت خواهد کرد.

روز گذشته نخستین جلسه شورای راهبردی مقابله با تهدیدات نرم با حضور ۵۰ نفر از اعضای آن برگزار شد و ضمن بررسی مباحث مختلف این حوزه، تشکیل کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه قائم مقام سازمان صداوسیما، مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس و جمعی از نمایندگان ادوار و وزرای سابق و اعضای علمی این شورا حضور داشتند.

حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی‌مقدم قائم مقام رئیس رسانه ملی در تشریح مأموریت‌های شورای راهبردی مقابله با تهدیدات نرم، گفت: این شورا به عنوان یکی از عالی‌ترین مراجع مطالعاتی و طراح استراتژی‌های مقابله با ناتوی فرهنگی آغاز به کار کرده است.

وی تصریح کرد: این شورا به عنوان یک قرارگاه راهبردی مأموریت دارد تهدیدات نرم را به صورت اصولی شناسایی کرده و با استفاده از بازوی رسانه‌ای صداوسیما، به مقابله با آن بپردازد.

ریاست شورای راهبردی مقابله با تهدیدات نرم بر عهده دکتر جعفری مشاور رئیس سازمان صداوسیما و رئیس مرکز بسیج رسانه ملی است.

همچنین عشرت شایق نماینده سابق مجلس و مسئول واحد مقابله با تهدیدات نرم مرکز بسیج صداوسیما، دبیری شورای مذکور را بر عهده دارد.
کد مطلب: 9966
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *