۰
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۶

اصولگرایان به وحدت نمی‌رسند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص مسئولیت احزاب و جریان ها در حمایت از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری کشور گفت:‌ جریان حمایت انتخاباتی مسئولیت ایجاد می کند. یعنی ما نمی توانیم بگوییم که اگر از رئیس جمهوری حمایت می‌کنیم مسئولیت ما فقط در انتخاب است.
ایرج ندیمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا خاطرنشان کرد:‌ وقتی مردم به شما اعتماد می کنند و شما آقای الف را معرفی می‌کنید، اگر وظایفش را خوب انجام نداد نمی توانید بگویید من نمی دانستم، این طور می شود و یا آن زمان خوب بود.
وی ادامه داد:‌ اما کسانی می گویند که ما غیب امور را نمی دانستیم یا اینکه انتخاب اول انتخاب مطلق نبوده یعنی انتخاب نسبی بوده است. اما اگر قرار است مردم دوباره به یک گروهی اطمینان کنند، آن گروه و جریان باید اشتباهش را بپذیرد و مردم را هم در جریان بگذارند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد:‌ می پذیرم که جریان های سیاسی موظف هستند از ابتدا تا انتها مسئولیت خود را بپذیرند. شما اگر در انتخابات می گویید آقای الف، باید تا انتها تلاش کنید چراکه مسئولیت فقط در معرفی نیست.
وی افزود:‌ امام (ره) فرمودند ما عقد اخوت با کسی نبسته ایم یعنی باید متناسب سازی کنیم. یعنی اگر اشتباه کرده ایم، بگوییم اشتباه کردیم، اگر تردید داریم بگوییم تردید داریم. طوری برای مردم نباید جلوه داده شود که مردم فکر کنند که ما در مقام قیومت مردم هستیم. ما فقط در مقام مشورت هستیم نه قیومیت.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مردم با چهار سال گذشته فرق کرده اند تصریح کرد: ‌ مردم با ۴ سال پیش فرق کرده اند و نمی شود مردم را مثل سابق اداره کرد. مردم در مورد روسای جمهور دوره به دوره متفاوت تر عمل می کنند و مشورت پذیری آنها به یک مرجع خاص نیست.
ندیمی اذعان داشت:‌ اما مردم را نباید دچار فریب کرد. یعنی هر کسی حمایت می کند باید مسئولیت حمایت خود را بپذیرد.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مجلس یک نما از جریان اصولگرایی است. یادآور شد: جریان های حاکم تحت عنوان اصولگرایی در انتخابات به وحدت نخواهند رسید و قطعا همه اصولگرایان از یک کاندیدای خاص حمایت نخواهند کرد.
وی با تایید این مطلب که تعدد کاندیداهای مختلف یک جریان خاص برای ماندن در کرسی قدرت است یادآور شد:‌ هر کسی که کار سیاسی می کند نمی خواهد از سیاست رانده شود و می خواهد بماند.
ندیمی گفت:‌ البته گاهی اوقات با سکوت، گاهی با شرکت و گاهی هم با عدم شرکت می خواهد بودنش را ثابت کند ولی تمام اینها برای بودن است. کارکرد سیاسی یعنی حفظ قدرت و یا تلاش برای حفظ قدرت و طبیعی است هر کس می خواهد بماند باید آدم بیشتری معرفی کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ در جریان انتخاب اول احمدی نژاد هم، اصولگرایان با یک چهره به عرصه نیامدند و شاید اصلا چهره اولشان احمدی نژاد نبود اما در مرحله دوم بین آقای هاشمی و احمدی نژاد او را انتخاب کردند.
کد مطلب: 15941
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *