۰
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸

عضو جبهه‌ پیروان: اصولگرایان از تندروها ضربه‌های زیادی خورده‌اند

کریمی اصفهانی بر این عقیده است که در اردوگاه اصولگرایان تصمیمات با محوریت جامعتین اتخاذ می‌شود و تندروها جایی در میان اصولگرایان ندارند.
عضو جبهه‌ پیروان: اصولگرایان از تندروها ضربه‌های زیادی خورده‌اند
احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار، در گفت‌و‌گو با خبرنگار نامه نیوز، در خصوص برنامه اصولگرایان بعد از فوت آیت‌الله مهدوی کنی گفت: از ابتدا هم به این گونه نبوده که اصولگرایان بر محوریت فردی پیش بروند. ما همیشه بر محوریت جامعتین عمل کرده‌ایم.

وی همچنین ادامه داد: تصمیم گیری در میان اصولگرایان و جامعیتن بر مبنای خرد جمعی شکل ‌می‌گیرد و با تجزیه و تحلیل‌ها و بررسی‌‌هایی که در مسائل گوناگون صورت می‌پذیرد، نهایتا به یک جمع بندی در موضوع مورد نظر می‌رسند.

کریمی اصفهانی با بیان این موضوع که تصمیم گیری در میان اصولگریان فردی نبوده است، خاطرنشان کرد: ضمن احترام کامل نسبت به آیت الله مهدوی کنی که فردی مورد اعتماد و اطمینان همه جریان‌ها بودند؛ ولی در عین حال خود آیت‌الله مهدوی همیشه خواسته شان بر این بود که مطالب و موضوعات در میان جامعتین به نظر خواهی و نتیجه گیری برسد تا تصمیمات مورد رضایت همه باشد.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری، جبهه پایداری را یکی از تشکل‌هایی اصولگرایی دانست و ادامه داد: پایداری‌‎ها نیز همچون دیگر تشکل‌هایی است که در مجموعه قرار دارند و تا زمانی که تابع اکثریت باشند می‌تواند در جمع اصولگرایان جایی داشته باشند، اما اگر بخواهند تک‌روی و یا تندرویی داشته باشند مطمئنا در میان اصولگرایان هیچ جایی نخواهند داشت.

احمد کریمی اصفهانی همچنین تصریح کرد: در میان اصولگرایان نه تندروی و نه کندروی محلی از اعراب ندارد و حاکم بودن گفتمان و دستورات ولایت بر فعالیت‌ها به عنوان یک اصل شناخته شده است.

دبیرکل جامعه اصناف، با بیان این موضوع که تندروی‌ها در گذشته به بدنه اصولگرایان خسارت‌های را وارد کرده است، خاطرنشان کرد: این تندروی‌ها به هیچ عنوان مورد تایید رهبری نبوده و نیست، اتفاقاتی که در ۲۲ بهمن هنگام سخنرانی آقای علی لاریجانی رخ داد مورد تایید رهبری نبود و کسانی که در این زمینه ارتباط داشتند طبیعی است که باید پاسخگو باشند.

احمد کریمی اصفهانی در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییرات در جامعه روحانیت و جایگزینی آیت الله مهدوی کنی، گفت: اطلاع دقیقی از تغییرات جامعه روحانیت در غیاب آیت الله مهدوی کنی ندارم اما تا آنجایی که می‌دانم، قبل از رحلت، آیت‌الله موحدکرمانی به عنوان جانشین ایشان انتخاب شده بودند اما اکنون اطلاع دقیقی از جمع بندیی نهایی در مورد این موضوع ندارم.

وی در پایان عملکرد جریان های سیاسی را عامل مهم در جلب رضایت مردم دانست و خاطرنشان کرد: مجلس دهم به عملکرد جریان‌های اصولگرا و اصلاح طلب وابسته است و از آنجایی که مردم به دنبال آرامش هستند کسانی را انتخاب می‌کنند که برایشان آرامش و امنیت را فرهم کنند.
کد مطلب: 42531
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *