۰
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۵

واکنش غرویان به اظهارات اخیر آیت‌الله مصباح: لاتفرقوا /وحدت حداکثری بین اصولگرایان دست یافتنی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم معتقد است که رسیدن به وحدت حداکثری بین اصولگرایان امکانپذیر است.
واکنش غرویان به اظهارات اخیر آیت‌الله مصباح: لاتفرقوا /وحدت حداکثری بین اصولگرایان دست یافتنی است
شیرازه‌ی وحدتی که امید می رفت میان اصولگرایان ایجاد شود تا شاید ناکامی انتخابات ریاست جمهوری به فراموشی سپرده شود، با سخنان اخیر آیت الله مصباح از هم فرو پاشید.

گرچه بزرگان اصولگرا کورسوی امیدی برای همگرا شدن پایداری ها با دیگر جریانات اصولگرا داشتند و تصور می کردند ناکامی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم درس عبرتی برای تفرقه افکنی آنها شده است، سخنان آیت الله مصباح و تایید رویه حرکتی پایداری ها، همان میزان امید را هم ناامید کرد.

آنجا که آیت‌الله مصباح‌یزدی در دیدار با سیدرضا تقوی که میانه دار برگزار جلسات هم اندیشی اصولگرایان شد است، از جلساتی که به گفته او «چندنفر با هم می‌گذارند و چنانچه کسی با این جلسات مخالفت کند، از آن به‌عنوان وحدت‌شکن یاد می‌شود» گلایه کرده و گفته است: «نظر مرجعیت درباره انتخابات مجلس برای تایید افراد حجت نیست و باید از فرد اصلحی حمایت کرد که درد انقلاب و اسلام را داشته باشد؛ حتی اگر آن فرد اصلح رای نداشته باشد مثل حمایت ابوذر و سلمان از حضرت‌علی(ع).»


در همین راستا حجت الاسلام محسن غرویان عضو جامعه مدرسین و شاگرد سابق آیت الله مصباح در گفت‌و‌گو با نامه نیوز، با اشاره به اینکه امکان رسیدن به د وحدت میان اصولگرایان بسیار است، گفت: معتقدم این امکان وجود دارد که اصولگرایان بتوانند به آن وحدت مطلوب برسند، در هرکثرتی می‌توان وحدتی هم پیدا کرد، امیدواریم اصولگرایان با وجود کثرت سلیقه‌ها و آرا، با تکیه بر اصول مشترکی که دارند، به وحدت برسند.

غرویان درخصوص اظهارات اخیر آیت الله مصباح که رسیدن به وحدت را عملی و منطقی ندانسته است، گفت: هر شخصیتی یک مبنا و توجیهی برای نظراتش دارد، بنده نسبت به نظرات اشخاص دیگر صحبت نمی‌کنم.

این مدرس حوزه ادامه داد: اما آنچه که معتقدم، این است که قرآن کریم به همه مخاطبین خطاب می‌کند " وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا " این آیه نشان می‌دهد همه افراد در عین حالی که در اندیشه و افکار خود تفرفه دارند، اما در توحید و یکتا پرستی مشترک است و می توانند برمبنای همان اشتراک هم به وحدت برسند.

محسن غرویان با بیان اینکه وحدت حداکثری بین اصولگرایان دست یافتنی است، تصریح کرد: قرآن کریم امر به تفرقه و عدم وحدت نمی‌کند، پس معلوم می‌شود وحدت موضوعی امکان پذیر است، در مسائل سیاسی و اجتماعی وحدت امری دست یافتنی است، فقط افراد و احزاب و گروه‌های مختلف باید سعی کنند که روحیه همکاری داشته باشند تا به وحدت برسند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان با اشاره به سخنان آیت الله مصباح مبنی بر حجت نبودن حرف مرجع تقلید برای اصلح بودن فردی برای انتخابات، خاطر نشان کرد: در مسائل سیاسی-اجتماعی مسئله در تکلیف حلال و حرام متفاوت است و خود آیت الله مصباح باید سخنانشان را تفسیر و توضیح کنند.

منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 41135
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *