۰
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۱

سکونت اتباع خارجی در اطراف حرم شاهچراغ ممنوع شد

استاندار فارس با اشاره به اینکه برای هفته دولت ۸۳۷ پروژه با ۴۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار، آماده افتتاح و بهره‌برداری است، گفت: پروژه‌های هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته رشدی ۶ برابری دارد.
سکونت اتباع خارجی در اطراف حرم شاهچراغ ممنوع شد
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا،محمدهادی ایمانیه چهارشنبه یکم شهریورماه در یک کنفرانس خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، افزود: با توجه به نزدیک بودن سفر هیئت دولت این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسند اما افتتاح رسمی آنها همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان خواهد بود.

استاندار فارس در رابطه با تغییر نام بلوار آزادی به قدس، توسط شورا و قطع یک درخت نوستالژیک توسط شهرداری، گفت: پیرامون هر دو مورد از شهردار سئوال کردم، ایشان اعلام کرد که آن درخت خشک شده بود و بلوار تغییر نام داده شده هم آزادی نبوده است. اگر خبرنگاران توضیح دیگری دارند و قانع نشده‌اند، باید شهرداری و شورا پاسخگو باشند.

توضیحاتی پیرامون حادثه تروریستی در شاهچراغ

استاندار فارس با ارائه توضیحاتی در خصوص حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ(ع) گفت: به هیچ عنوان نباید نسبت به این موضوع غیرمنصفانه ورود کرد؛ کل حادثه حدود ۲۴ ثانیه به طول انجامیده و طی آن، شاهد ورود عملی حلقه‌های اول تا سوم امنیتی به ماجرا بوده‌ایم.

ایمانیه با بیان اینکه شهید جهانگیری، حلقه اول امنیتی بود که توسط تروریست به شهادت رسید، گفت: تروریست حین ورود به حرم، به دلیل مواجهه با تیراندازی عوامل امنیتی در حلقه‌های بعدی، مسیر خود را از سمت صحن شاهچراغ(ع) به سمت مسجد جامع تغییر داد.

استاندار فارس با تاکید براینکه در زمان دستگیری تروریست توسط "بادپا" چهار نفر از نیروهای امنیتی حرم نیز بالای سر فرد حضور داشتند، گفت: در مقایسه بین حادثه تروریستی آبان سال گذشته، عملکرد و مواجهه بسیار خوب شده بود؛ البته نمی‌توان انتظار داشت که در حرم، مانند پادگان عمل کرد.

اقداماتی برای ارتقاء ایمنی حرمین شریف

رئیس شورای تامین فارس، با بیان اینکه اقدامات جدیدی برای ارتقاء ایمنی حرمین شریف واقع در شیراز، مصوب شده است، گفت: یکی از مباحث، تقویت وضعیت امنیت پیرامون حرم‌های حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) بوده که نصب دوربین‌هایی در این محدوده مد نظر است.

ایمانیه خاطرنشان کرد: براساس مصوبه اخیر، در محدود بافت ٥٧ هکتاری اطراف حرم‌های شریف، سکونت اتباع بیگانه کاملا ممنوع شده است، مگر اینکه اداره اطلاعات، این اجازه را برای فرد یا افراد صادر کرده باشد. هیچ کارفرمایی در شیراز برای هیچ یک از مشاغل اعم از ساختمانی، باغبانی، کشاورزی و ..... اجازه به کارگیری اتباع بیگانه را ندارد، مگر با مجوز مستقیم اداره اطلاعات.

استاندار فارس ضمن تاکید براینکه، تمکین نکردن از این مصوبه توسط مالکان املاک محدوده پیرامونی حرم یا کارفرمایان، منجر به برخورد قانونی و مواجهه افراد با اتهام ضد امنیتی خواهد شد، گفت: براساس مصوبه شورای امنیت کشور، امنیت حرم سیدعلاالدین حسین(ع) نیز به سپاه واگذار شده است.

کد مطلب: 201516
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *