۰
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۰

اردوغان: تروریست‌ها آزادانه در اروپا جولان می‌دهند

رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی با اشاره به انفجار تروریستی یکشنبه در مرکز آنکارا خواستار برداشتن گام‌های ملموس توسط کشورهای دوست علیه تروریسم و اکتفا نکردن به صدور بیانیه‌های محکومیت شد.
اردوغان: تروریست‌ها آزادانه در اروپا جولان می‌دهند
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از آناتولی،«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در این باره اظهار داشت: آنکارا از دوستانش می‌خواهد گام‌های مشخصی برای مبارزه با تروریسم بردارند.

اردوغان خاطرنشان کرد که درک رفتار ملایمت در قبال قاتلانی که دستانشان به خون آغشته است، توسط ملت ترکیه به عنوان ملتی که هزاران نفر از مردم خود را به خاطر تروریسم قربانی کرده‌اند، دشوار است.

وی افزود: ما از دوستانمان می‌خواهیم که علاوه بر محکومیت این اقدامات گام‌های ملموسی بردارند؛ چراکه اظهارات در سطح محکومیت تروریسم به تنهایی مرهمی بر زخم ما نخواهد بود.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین تاکید کرد: انجام نشدن اقدامی علیه سرکرده‌های سازمان‌های تروریستی، علیرغم شواهد فراوان ارائه شده، چیزی است که ما نمی‌توانیم آن را برای خود یا مردم خود توضیح دهیم.

اردوغان ادامه داد: ما برای عملی کردن خواسته و اراده مردم و مبارزه با سازمان‌های تروریستی که امنیت کشور ما را تهدید می‌کنند، هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد.

وی همچنین تاکید کرد: سازمان «فتح‌الله گولن» یک سازمان تروریستی است که خون مردم بی‌گناه را می‌ریزد و بشریت را تهدید می‌کند.

اردوغان همچنین افزود: اعضای سازمان‌های تروریستی آزادانه در اروپا پرسه می‌زنند و ما این معیارهای دوگانه را درک نمی‌کنیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که صبح یکشنبه نهم مهرماه یک حمله تروریستی در نزدیکی ساختمان این وزارتخانه در مرکز آنکارا رخ داده است و دو مهاجم قصد داشتند مجاور مقر پلیس و در نزدیکی پارلمان در آنکارا بمب‌گذاری کنند.

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که یک حمله تروریستی علیه وزارت کشور رخ داده که خنثی شده است. «علی یرلی کایا» وزیر کشور ترکیه با تأکید بر تروریستی بودن این انفجار گفت: «در حدود ساعت ۱۰:۰۰ به وقت تهران، دو تروریست، خودرویی را به مقابل درب ورودی اداره کل امنیت وزارت امور کشور راندند تا بمبی را منفجر کنند. یکی از تروریست‌ها خود را منفجر کرد و حمله دومی خنثی شد».

پ. ک.ک شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات تروریستی صبح یکشنبه در نزدیکی وزارت کشور ترکیه در آنکارا، کار این گروه بوده است.

پ. ک.ک که از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده، حدود چهار دهه است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا می‌جنگد.

درگیری های مسلحانه ترکیه و گروه کارگران کردستان تا کنون بیش از ۴۰ هزار کشته برجا گذاشته است.

کد مطلب: 203946
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *