۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۰

2 شوک ریزشی به قیمت سکه

قیمت سکه امامی در بازار امروز دوشنبه 24 مهر ماه 1402 تحت تاثیر شوک ریزشی قیمت طلا جهانی و قیمت دلار در بازار آزاد ارزان شد.
2 شوک ریزشی به قیمت سکه
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از اقتصاد نیوز،بازار جهانی طلا روز شنبه شاهد رشد شارپی قیمت اونس طلا بود. فلز گران‌بهای جهانی در روز مذکور تا سطح مقاومتی ۱۹۳۳ دلار بالا رفت؛ اما شب گذشته تا ۱۹۲۲ دلار پایین آمد و در بازار امروز تا سطح ۱۹۰۸ دلار عقب‌نشینی کرد. ظهر امروز قیمت اونس طلا در حدود ۱۹۱۲ دلار بود که نسبت به دو روز قبل ۲۱ دلار کاهش را نشان ما دهد .البته عصر امروز قیمت طلای جهانی به ۱۹۱۷ دلار رسید و فاصله قیمتی آن در مقایسه با روز شنبه به منفی ۱۶ دلار رسید.  

 از نگاه فنی‌های برای طلای جهانی مرز حمایتی ۱۹۰۳ دلار از اهمیت بسزایی برخوردار است. به عقیده این دسته اگر طلا پایین‌تر از این مرز قرار بگیرد احتمال عقب‌نشینی تا پله‌های انتهایی کانال ۱۸۰۰ دلار وجود دارد.

 در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز تا ۲ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۹۰۰ تومان بالا رفت؛ اما در ادامه روز، بر روی ۲ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با روز قبل ۴۶ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد. در واپسین ساعات معاملات نقدی قیمت طلا ۱۸ عیار در حدود ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۲۰۰ تومان بود.  در کنار تأثیر نزولی قیمت دلار و قیمت اونس طلا بر قیمت طلا ۱۸ عیار، امروز دسته‌ای از معامله‌گران می‌گفتند به نظر می‌رسد که یکی از مقاصد اصلی خروج پول از بازار طلا به سمت بازار رقیب یعنی خودرو صورت‌گرفته است. زیرا بر اساس جدیدترین اعلام سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی،‌ افرادی که قبلاً برای این خودروها ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند برای انتخاب خودروها اقدام کنند.

  فارغ از بازار طلا، قیمت سکه هم امروز در سراشیبی افتاد و تا ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پایین آمد این در حالی است که روز گذشته قیمت هر قطعه سکه امامی در حدود ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شده بود.در بازار ارز تهران هم  قیمت دلار که عصر روز یکشنبه با ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شده بود، در شروع معاملات نقدی امروز با گپ منفی روانه بازار شد. گپ منفی به این معناست که قیمت بسته شده روز قبل بالاتر از نرخ شروع شده امروز است.

 تحلیل‌گران فنی می‌گفتند، محدوده ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان محدوده حمایتی مهمی محسوب می‌شود که اگر از دست برود فشار فروش در بازار بیشتر خواهد شد و ریزش قیمت تا کف ۵۰ هزار تومان محتمل است.

 آن طور که معامله‌گران مدعی بودند هر برگ اسکناس آمریکایی صبح امروز با ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان به فروش رسید و در نهایت تا پله دوم کانال یاد شده پایین آمد.

 تکنیکال کارها می‌گویند در حال حاضر اگر دلار ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست دهد مزر حمایتی بعد محدوده ۴۹ هزار و ۸۰۰ خواهد بود. فعالان بازار معتقدند که دو دلیل اصلی کاهش تقاضا برای خرید دلار به عقب‌نشینی نرخ حواله درهم و تعطیل بودن بازار هرات به علت زمین‌لرزه بر می‌گردد. قیمت درهم امارات امروز آرایش نزولی به خود گرفت و تا سطح مهم ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان افت کرد.

از سوی دیگر، قیمت دلار و دیگر ارزها در مرکز مبادله ارز و طلا امروز نیز روند افزایشی روز گذشته خود را در پیش گرفته استقیمت دلار امروز، دو‌‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه روند افزایشی روز گذشته، دومین تغییر چهار تومانی را به ثبت رسانده و در سطح ۴۱ هزار و ۲۱۴ تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو نیز امروز بدون نوسان نسبت به روز گذشته معادل ۴۳ هزار و ۳۳۳ تومان اعلام شده است.در همین راستا قیمت درهم امارات نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۲۲ تومان بر تابلو درج شده که نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشته است.نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۷ هزار و ۴۶۷ تومان، ۳۹ هزار و ۳۹۴ تومان و ۱۰ هزار و ۲۰۲ تومان درج شده است.

کد مطلب: 204721
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *