۰
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۰

نماینده آمریکا: ما به راهکار دو دولتی نیاز داریم

نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت: راهکار دو دولتی تنها ضامن است که حلقه خشونت را به صورت نهائی متوقف می‌کند. ما به راهکار دو دولتی نیاز داریم که در آن، غزه و کرانه باختری یکپارچه در ذیل یک ساختار سیاسی واحد باشند.
نماینده آمریکا: ما به راهکار دو دولتی نیاز داریم
به گزارش مردم سالاری آنلاین،آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در این جلسه عنوان داشت: مشخص است که ما شاهد نقض‌های خطرناکی بوده‌ایم و ۸۰ درصد از ساکنان غزه از خانه‌هایشان کوچانده شدند و به سمت جنوب سوق داده شدند.

گوترش عنوان داشت: از زمان آغاز عملیات نظامی اسرائیل، بیش از ۱۴ هزار تن در غزه کشته شدند. طی چند هفته تعداد کودکان کشته شده در غزه بیشتر از هر نزاعی از هر طرفی از زمان تعیین من به عنوان دبیرکل سازمان ملل بود.

 

وی عنوان داشت: استفاده از سلاح‌های ویرانگر در مناطق مسکونی به صورت گسترده بر غیرنظامیان تاثیر گذاشت.همزمان، ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در این جلسه گفت: در حالی که اسرائیل مردم ما را می‌کشد، اسرائیل حق دفاع از خود را ندارد. حق مردم ما است که سرنوشتشان را تعیین کنند.

وی عنوان داشت: بدون غزه، فلسطین وجود ندارد. فلسطین آزاد باقی خواهد ماند و این تنها راه به سمت صلح است. مردم فلسطین با تهدید موجودیتی مواجه هستند.

وی گفت: یک نزاع سیاسی قابل حل، به رویارویی دینی بی پایان تبدیل شده است. هیچ مکان امنی در غزه نه در شمال آن و نه در جنوب و نه در مراکز پناهندگی سازمان ملل وجود ندارد.

در همین حال، گلعاد اردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت: آتش بس در غزه مهم است، اما ادامه آن به معنای ادامه کار حماس است.

در همین راستا، وانگ یی، وزیر خارجه چین در جلسه شورای امنیت گفت: نیازی برای فعالیت فوری به منظور برقراری آتش‌بس فراگیر در منطقه وجود دارد. ازسرگیری درگیری‌ها در غزه ممکن است منطقه را وارد فاجعه کند. پکن غزه را به بسته جدیدی از کمک‌های انسانی اضطراری تجهیز خواهد کرد.وزیر خارجه چین تصریح کرد: نزاع فلسطین و اسرائیل به یک فاجعه انسانی بی سابقه و حماسه‌ای که وجدان‌های ما را می‌آزماید، تبدیل شده است. ما باید از غیرنظامیان با اقداماتی قاطعانه‌تر حفاظت کنیم و این خط قرمزی در قانون بین المللی است که نباید زیر پا گذاشته شود. ما اعتراض خود را نسبت به مجازات جمعی در حق مردم غزه بیان می‌کنیم و مخالف کوچ اجباری ساکنان غزه هستیم.

در همین حال، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: آتش بس موقت در غزه کافی نیست و آنچه که ما می‌خواهیم، آتش بس دائم است. قطعنامه شورای امنیت درمورد ورود کمک‌ها به غزه اجرا نشده است.

همزمان، نماینده آمریکا در شورای امنیت تصریح کرد: راهکار دو دولتی تنها ضامن است که حلقه خشونت را به صورت نهائی متوقف می‌کند. ما از طرف‌ها در منطقه می‌خواهیم که از گفتمان‌های تحریک‌آمیز و انزجارطلبانه خودداری کنند. ما به راهکار دو دولتی نیاز داریم که در آن، غزه و کرانه باختری یکپارچه در ذیل یک ساختار سیاسی واحد باشند.

وی افزود: شهرک‌نشین‌ها به غیرنظامیان در کرانه باختری حمله می‌کنند و این مساله باید متوقف شود.

کد مطلب: 207255
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *