۰
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۵

تعیین مهلت نهاییِ اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در نسخه ترمیمی

مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: رکود در اجرای سند تحول بنیادین ما را از اجرایی شدن این سند عقب انداخت و به همین دلیل لازم است در نسخه ترمیم یافته مهلت زمانی تعیین شود که اطلاع دارم این کار صورت گرفته است.
تعیین مهلت نهاییِ اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در نسخه ترمیمی

به گزارش مردم سالاری آنلاین، «علی پارسانیا» مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تحولات آن در نسخه های ترمیمی و اصلاحات احتمالی توضیح داد: ما نقشه راه اجرای سند تحول را نهایی کرده‌ایم و در حال آماده‌سازی است و تا پایان سال برای تصویب به مراجع ذی صلاح تقدیم می‌شود تا نقشه راهی مصوب شود که هم مبنای ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش هم برنامه ریزی در آموزش و پرورش برای سالهای بعد باشد. 

پارسانیا تصریح کرد: بر اساس نقشه راه مشخص با زمان‌بندی مشخص، شاخص‌های تعیین شده و مسئول معین شده روشن می‌شود که در هر پروژه تحولی چقدر زمان نیاز داریم و با چه شاخص‌هایی توسط چه واحدهایی باید جلو برویم. 

مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد: مدرسه یک نهاد ملی است و تحول در آن نیازمند عزم ملی و تقسیم کار ملی است. لذا مجموعه دستگاه‌ها باید در خدمت مدرسه باشند. در دولت سیزدهم و در اولین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، مصوبه‌ای در همین رابطه داشتند. 

وی در ادامه افزود: بر اساس این مصوبه، تشکیل ستاد هماهنگی و پشتیبانی از اجرای سند تحول بنیادین صورت گرفته که به ریاست معاون اول رئیس جمهور و دبیری وزیر آموزش و پرورش تشکیل شده است. اولین جلسه این ستاد را نیز برگزار کرده‌اند و ۸ پروژه ملی در این ستاد تصویب شد که همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند. نخستین پروژه، پروژه ملی مهارت آموزی بود که جزئیات آن در جلسه مورد بحث قرار گرفت و مجموعه‌ای از مصوبات مرتبط با این پروژه در جلسه اخذ شد. 

پارسانیا ادامه داد: این مصوبات در صف هیات دولت است که پس از تصویب نهایی از سوی هیات دولت، مصوبات نقش عموم دستگاه‌ها در مهارت آموزی در مدرسه را مشخص می‌کند. 

مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره گذشت عمر سند تحول و اجرایی نشدن بخش‌هایی از آن عنوان کرد: باید تاکنون دو بار در سند تحول بازنگری صورت می‌گرفت؛ یکبار در سال ۹۵ و یکبار در سال ۱۴۰۰ که متاسفانه این اتفاق نیفتاد، ولی خوشبختانه در دولت سیزدهم ارائه نسخه ترمیم یافته سند تحول اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: ویرایش آخر این نسخه در شورای عالی آموزش و پرورش آماده شده و اصلاحات نهایی را انجام می‌دهند و بر همین اساس در سال جدید، شاهد ترمیم سند تحول بنیادین در شورای عالی آموزش و پرورش خواهیم بود. 

پارسانیا با بیان اینکه در برخی از سال‌ها در اجرای سند تحول بنیادین دچار نوعی رکود بوده‌ایم، عنوان کرد: رکود در اجرای سند تحول بنیادین ما را از اجرایی شدن این سند عقب انداخت و به همین دلیل لازم است در نسخه ترمیم یافته مهلت زمانی تعیین شود که اطلاع دارم این کار صورت گرفته است. در ترمیم سند تحول، زمان پیشنهادی برای اجرای سند تحول و مهلت نهایی اجرایی شدن آن را تعیین کرده اند.

کد مطلب: 213328
برچسب ها: آموزش و پرورش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *