۰
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۰

محاکمه وزیر سابق روس در قفس

وزیر سابق توسعه اقتصادی روسیه به اتهام رشوه خواری به حبس محکوم شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از انتخاب، آلکسی اولیوکایف وزیر سابق توسعه اقتصادی روسیه به اتهام گرفتن غیرقانونی دو میلیون دلار به هشت سال زندان محکوم شد.
محاکمه اولیوکایف بیش از یک سال جریان داشت و دادگاه مسکو طی حکمی وی را به رشوه گیری متهم و به هشت سال زندان (با تدابیر امنیتی شدید) محکوم کرد.
شبکه تلویزیونی راشاتودی در مورد محاکمه اولیوکایف اعلام کرد: قاضی دادگاه گفت که اولیوکایف از ایگور سچین رییس شرکت روس نفت به عنوان پاداش برای تایید معامله خرید سهام شرکت روسی باش نفت، دو میلیون دلار باج خواهی کرده بود.
نماینده دادستانی روسیه، تقاضای ۱۰ سال حبس و پرداخت ۵۰۰ میلیون روبل (حدود ۸.۵ میلیون دلار) جریمه کرد. اما دادگاه به هشت سال حبس و پرداخت ۱۳۰ میلیون روبل (۲.۲ میلیون دلار) حکم داد.
اولیوکایف رای دادگاه را نپذیرفت و وکیل وی اعلام کرد که علیه آن حکم شکایت خواهد کرد.
آلکسی اولیوکایف روز ۲۵ آبان ماه سال ۹۵ در هنگام دریافت دو میلیون دلار رشوه دستگیر شده بود.
کمیته بازپرسی روسیه پیشتر اعلام کرده بود: اتهام علیه اولیوکایف به دلیل خواسته دو میلیون دلار برای ارائه یک ارزیابی است که بر مبنای آن شرکت دولتی روس نفت امکان خرید سهام دولتی شرکت باشنفت (در باشقیرستان)را به دست آورد.
اولیوکایف که سال های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۴ دستیار معاون ایگور گایدار اولین نخست وزیر روسیه پس از فروپاشی سال ۱۹۹۱ بود، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ نیز معاون وزیر دارایی و از آوریل ۲۰۰۴ تا جولای ۲۰۱۳ معاون اول بانک مرکزی شد و سپس از ۲۴ ژوئن تا هنگام بازداشت مسئولیت اداره وزارت توسعه اقتصادی را بر عهده داشت.
کد مطلب: 78838
برچسب ها: رشوه خواری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *