۰
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۱
رحیمی:

ایران به پیشرفت جهان اسلام می اندیشد

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینكه جمهوری اسلامی به طور واقعی به ترقی و پیشرفت جهان اسلام می اندیشد، گفت: دیر نیست، زمانیكه حقانیت ملت ایران بر تمام كشورها اثبات و چهره واقعی غرب بر همگان آشكار شود.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، 'محمدرضا رحیمی' عصر روز شنبه در دیدار خداحافظی و اتمام دوره ماموریت 'محمد الصابری' سفیر تونس در ایران، اظهار داشت: تونس در میان كشورهای عربی از لحاظ فرهنگ و تمدن كشوری برجسته و ممتاز است و نقش مهم و موثری در منطقه و شمال آفریقا ایفا می كند.

معاون اول رییس جمهوری ماموریت سفیر تونس را موفقیت آمیز و مثبت ارزیابی كرد و افزود: در این مدت وزرای امور خارجه و صنعت، معدن و تجارت ایران به تونس سفر كرده و كمیسیون مشترك همكاری های دو كشور نیز تشكیل شد كه این مقدمه خوبی برای ارتقاء روابط ایران و تونس خواهد بود.

رحیمی با اشاره به اینكه بسیاری از كشورها از روی ترس و اجبار با كشورهای سلطه گر در تحریم ملت ایران هماهنگ شده اند، خاطرنشان كرد: دشمنان ملت ایران با اعمال این تحریم ها در حقیقت به مشكلات خودشان می افزایند و روز به روز از درون سست تر و ضعیف تر می شوند اما این موضوع را پنهان می كنند.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه كشتیرانی، گردشگری و سرمایه گذاری مشترك را از جمله ظرفیت های همكاری میان دو كشور برشمرد و تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران از ارتقاء سطح روابط و گسترش مناسبات با تونس استقبال می كند.

'محمد الصابری' سفیر تونس در ایران نیز در این دیدار با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران گفت: تردیدی وجود ندارد كه ملت ایران همانند سه دهه گذشته از تحریم ها عبور كرده و سربلند و پیروز از این مرحله نیز خواهد گذشت.

وی با ابراز رضایت و خرسندی از ماموریت خود در ایران، تاكید كرد: در هر مقامی كه باشم در جهت منافع دو كشور و گسترش روابط تهران - تونس تلاش خواهم كرد.

کد مطلب: 1008
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *