۰
جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۳

واکنش ملی‌پوشان سابق به اظهارات کی‌روش

بازیکنان سال‌های نه چندان دور تیم ملی فوتبال ایران هم به صف منتقدان صحبت‌های اخیر کارلوس کی‌روش پیوسته و لب به انتقاد از رفتار او گشوده‌اند.
بازیکنان سال‌های نه چندان دور تیم ملی فوتبال ایران هم به صف منتقدان صحبت‌های اخیر کارلوس کی‌روش پیوسته و لب به انتقاد از رفتار او گشوده‌اند.
به گزارش ایسنا، صحبت‌های اخیر کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران فضای رسانه‌ای فوتبال ایران را ملتهب کرده است و بسیاری از کارشناسان و حتی مجریان تلویزیونی از او انتقاد کرده‌اند که در حال حاضر که تیم ملی در جام ملت‌های آسیا حضور دارد بیان این صحبت ها فقط به ضرر تیم ملی ایران است. برخی از بازیکنان پیشین تیم ملی هم به صحبت‌های کی‌روش واکنش نشان داده‌اند.
ادموند بزیک در همین خصوص گفت: به تیم ملی تبریک می‌گویم که به مرحله حذفی صعود کرده است و امیدوارم به مقام قهرمانی برسد. همه مردم دوست داریم که ایران قهرمان شود و بعد از ۸ سال حضور کی‌روش این کمترین چیز است. کی‌روش کم کم کارهایی می‌کند که تفرقه بین مردم و تیم ملی زیاد شود. این اتفاق خوبی نیست. کی‌روش می‌داند اگر اینجا نتیجه نگیرد شاید با استقبال بدی روبه‌رو شود، می‌خواهد فرار رو به جلو کند.
اسماعیل هلالی دیگر بازیکنی است که لب به انتقاد از صحبت‌های کی‌روش گشوده است: من خودم مربی هستم و به نوعی همکار محسوب می‌شوم اما واقعا نمی‌دانم مگر می‌شود یک مربی در دو، سه هفته ای که در کوران مسابقات هستند هر روز یک مصاحبه بکند و حرف و حدیث ایجاد کند؟ به جای این حرف‌ها، سرمربی باید جلوی حاشیه‌ها را بگیرد تا بازیکنانش برای مسابقه شرایط خوبی داشته باشند. من برای فوتبالمان متاسف هستم. نمی‌دانم در فکر کی‌روش چه می‌گذرد.
محمد نوازی هم به جمع منتقدان پیوست و گفت: در مرحله اول جام شرایط خوبی داشتیم و من به مردم ایران و بازیکنان و کادر فنی تیم ملی تبریک می‌گویم. امیدوارم این حاشیه‌هایی که درست کرده‌اند برطرف شود. در شان مردم و فوتبال ایران نیست که این اتفاقات بیافتد. درست نیست که وسط مسابقات به این مهمی این حرف‌ها مطرح شود. جاب است که هر دو طرف، یعنی برانکو و کی‌روش ایرانی نیستند و مهمان هستند. این امکاناتی که به این عزیزان داده به هیچ ایرانی داده نشده است.
سیروس دین‌محمدی هم با بیان اینکه بازی با عمان بازی سختی است ابراز امیدواری کرد که تیم ملی به مراحل بالاتر برود و قهرمان آسیا شود. دین محمدی در مورد صحبت های کی‌روش هم اظهار کرد: به نظرم باید فدراسیون با کی‌روش برخورد کند. او باید تمرکزش را روی نکات فنی تیم ملی بگذارد و الان وقت پرداختن به مسائل حاشیه‌ای نیست و فقط باید به تیم ملی کشورمان فکر کنیم. اعتقاد دارم اطرافیان کی‌روش باید حتما کنترل شوند. کسانی که ترجمه می‌کنند یا خود شیرینی می‌کنند حتما باید با آنها برخورد شود. یک سری افراد هستند که می‌خواهند برای حضور داشتن، جو را خراب کنند. به نظرم در اطراف کی‌روش این افراد زیاد هستند. فدراسیون باید با آنها برخورد کند.
پرویز برومند هم بیان کرد: در بازی با عراق بازیکنان جانفشانی کردند اما من فکر می‌کنم ما تاکتیک خاصی برای برد برابر عراق نداشتیم. من هم مثل همه مردم از صعود تیم ملی کشورمان به مرحله بعدی جام ملت‌ها خوشحال هستم ولی یک مقدار بابت صحبت‌های اخیر دل چرکین و ناراحت هستم. به نظرم این تکرار مکررات است. زمانی اسدی به این مساله معترض شد ولی به راحتی توسط فدراسیون کنار گذاشته شد. وقتی هم که به استیلی یا دیگر همکاران ما توهین شد هیچ عکس‌العملی به کی‌روش نشان داده نشد.
رضا عنایتی هم در همین خصوص گفت: من نمیدانم این چه فلسفه ای است که کیروش انقدر عصبی است و به همه چیز گیر می دهد. به نظر من همانطوری که خود کیروش قبل از مسابقات گفت، همه باید تمرکزمان را بر روی موفقیت تیم ملی بگذاریم و حواشی هیچ کمکی به تیم ما نمی‌کند. امیدوارم دیگر از اینگونه صحبت ها نشنویم. هر داده‌ای که کیروش به فوتبال ایران داده است در مقابل  فوتبال ایران هم خیلی چیزها به او داده است پس باید منصفانه رفتار کنیم.
به گزارش ایسنا، در بخشی از صحبت‌های اخیر کی‌روش آمده است: بگذارید به سوال اولتان بازگردم و مساله را شفاف کنم. تنها مطلبی که اکنون می‌شود از آن مطمئن بود این است که شش ماه پیش فدراسیون تصمیم گرفت قرارداد من شش ماهه باشد. این یک واقعیت است. تصمیمی بود که گرفته شد و شفاف هم اعلام شد. در آن برهه احساساتم را با آقای تاج در میان گذاشتم ولی این خواسته و تصمیمی بود که از سوی فدراسیون و آقای تاج اتخاذ شد. مطلبی که آن زمان نمی‌دانستم  ولی اکنون با توضیحات تاج مطلع شده‌ام چیزی است که اگر آن زمان می‌دانستم هرگز قراردادم را تمدید نمی‌کردم. تاج این مطلب را از من پنهان کرده بود. آن مطلب این بود که ماندن من کاملا بر خلاف خواسته وزارت ورزش و جوانان بود. آقای تاج دستورات خاصی از وزیر ورزش و جوانان گرفته بود که قرارداد من را تمدید نکند. اگر این مطلب را آن زمان می‌دانستم هرگز نمی‌ماندم. نمی‌خواستم کاری بر خلاف میل آقای وزیر انجام دهم.
همچنین کی‌روش در بخش دیگری از صحبت‌هایش که واکنش بسیاری از مردم را هم در فضای مجازی به دنبال داشت، گفته بود: چه شخصی از یکسری افراد و روزنامه‌ ها حمایت می‌کند؟ مثل آقای مسعودی و دیگران که همیشه به تیم‌ ‌ملی ضربه زده اند. چه شخص و اشخاصی این بی‌نظمی را در بحث انتقادهای دروغ و واهی ایجاد می‌کنند؟ این داستان‌های آقای الکساندر، آقای میک، داستان بازی دوستانه با آرژانتین، همه از طرف یک نفر بود اما چه کسی اجازه این کار را داده است؟ آن باشگاه و آن مربی تحت تسلط چه شخصی هستند. وقتی ما حتی مشکلات پایه‌ای داریم حتی در این حد که برخی مردم نگران هستند که غذا در سفره‌شان باشد این اجازه را به آنها می‌دهند که با پرواز فرست‌کلاس به ژاپن بروند و برگردند. هیچ دلیلی برای گمانه زنی وجود ندارد.
کد مطلب: 101251
برچسب ها: کارلوس کی روش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *