۰
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۷

دیدار وزرای ارتباطات ایران و قطر

رضا تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان که برای شرکت در بیست و پنجمین اجلاس جهانی پست به قطر سفر کرده است، با دکتر حصه الجابر، رئیس شورای عالی ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار و پیرامون همکاری های دو جانبه و همچنین اتخاذ مواضع مشترک در سازمان‌های تخصصی بین المللی بحث و گفت‌وگو کرد.
 در این دیدار که عبدالله سهرابی سفیر کشورمان در دوحه هم حضور داشت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان ضمن اشاره به فعالیت چشمگیر ایران در عرصه های ارتباطات و فناوری و تشریح پروژه شبکه ملی اطلاعات اظهارکرد: با وجود ۲۵۰ هزار نفر متخصص و مهندس ارتباطات در ایران موقعیت‌های کشورم بدون وابستگی به بیگانگان و صرفا با استفاده از تکنولوژی بومی توانسته است جایگاه ویژه‌ای در جهان و به ویژه در منطقه آسیا و خاورمیانه پیدا کند.

وی همچنین تاکید کرد که در طول دوران بعد از انقلاب اسلامی ۱۴۰ هزار کیلومتر فیبر نوری احداث نموده ایم و خدمات الکترونیکی و اینترنتی در سراسر ایران اسلامی که به مساحت یک میلیون و هشتصد هزار کیلومتر مربع می باشد را با هدف توسعه عدالت و مهرورزی و خدمتگذاری به مردم و تلاش در جهت پیشرفت و تعالی کشور گام‌های بیشتری برداشته است.

دکتر حصه الجابر رئیس شورای ارتباطات و فناوری اطلاعات قطر نیز ضمن تقدیر از ارائه اطلاعات مفید از سوی تقی پور و تحسین از پیشرفت های ایران در دستیابی به تکنولوژی های پیشرفته با بکارگیری فناوری بومی اظهار امیدواری نمود تا در آینده نزدیک ضمن سفر به جمهوری اسلامی ایران از نزدیک شاهد پیشرفت های فناوری‌های نوین و فعالیت‌های جوانان و متخصصین ایرانی باشد.

وی همچنین ضمن ابراز مسرّت از موفقیت‌های کشورمان در ارسال ماهواره‌های کوچک و بزرگ درخواست تبادل تجربیات و تداوم همکاری‌های فنی و تکنولوژیک بین دو کشور شد.

سفیر کشورمان در دوحه اظهارکرد: با توجه به برگزاری اجلاس اکو که در ماه نوامبر آینده در کشورمان, دعوتنامه ای از سوی وزیر ارتباطات و فناوری‌های اطلاعات کشورمان برای طرف قطری ارسال شده بود که تسلیم وی شده و با توجه به روابط صمیمی همه جانبه دو کشور اظهار تمایل کرد تا در طول مدت سفر وی به تهران از بخشهای فنی و نمایشگاه دستاوردهای تله کام بازدید کند.

همچنین قرار است عصر امروز رضا تقی پور در اجلاس جهانی اتحادیه پست سخنرانی کند.
کد مطلب: 10188
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *