۰
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۷

چین، بزرگترین فرودگاه پاکستان را میسازد

چین در تلاش است تا با همکاری پاکستان بزرگترین فرودگاه این کشور را در شهر بندری گوادر در منطقه بلوچستان احداث کند.
چین در تلاش است تا با همکاری پاکستان بزرگترین فرودگاه این کشور را در شهر بندری گوادر در منطقه بلوچستان احداث کند.
به گزارش ایرنا، تارنمای یورو آسیا می‌نویسد مقدمات اولیه ساخت و ساز بزرگترین فرودگاه پاکستان به وسعت چهار هزار و 300 هکتار تکمیل شده است.
بر اساس این گزارش، طراحی و برنامه کاری به تصویب رسیده است و طرفین برای آغاز کار در سه ماه اول سال 2019 آماده هستند.
به گفته یک مقام چینی، مانند دیگر پروژه‌های اقتصادی سی پک، فرودگاه بین‌المللی گوادر نیز از محل اعطای وام چین تأمین مالی نشده بلکه از طریق تخصیص اعتبار توسط دولت پکن صورت گرفته است.
بر اساس سخنان مقام چینی، توافق اعطای این اعتبار در سال 2017 میان دو کشور به امضا رسید و با ساخت فرودگاه بین‌المللی گوادر پاکستان می‌تواند بیش از نیمی از هواپیماهای مدرن شرکت‌های هوایی جهان را پشتیبانی کند.
پاکستان در حال حاضر دارای چندین فرودگاه بین‌المللی بزرگ مانند کراچی به وسعت سه هزار و 700 هکتار، فرودگاه اسلام آباد با سه هزار و 600 هکتار و لاهور با دو هزار و 800 هکتار است اما فرودگاه جدید گوادر در صورت ساخته شدن وسعتی به اندازه چهار هزار و 300 هکتار خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، کریدور اقتصادی سی پک، مجموعه‌ای از طرح‌های زیر بنایی است که در حال حاضر با سرمایه گذاری چین در پاکستان در حال ساخت است.
ارزش اولیه پروژه‌های سی پک در ابتدا 46 میلیارد دلار بود که اکنون به 62 میلیارد دلار افزایش یافته است. این طرح که در واقع یک شبکه ارتباطی منطقه‌ای است می‌تواند ارتباطات بین کشورهای منطقه را گسترش دهد.
کریدور اقتصادی سی پک شامل پروژه‌هایی از ساخت جاده، راه آهن، بندر و کانال‌های ارتباط هوایی و داده‌ها و فیبر نوری، همکاری انرژی، مناطق عملیاتی، پارک‌های صنعتی، توسعه صنعتی و ریشه کنی فقر، همکاری توریستی و ارتباطات مردم با مردم و همکاری در عرصه‌های مرتبط بازندگی مردم می‌شود.
احداث شبکه‌های حمل نقل ریلی و جاده‌ای از شمال شرق پاکستان هم مرز با چین تا جنوبی غربی این کشور در بندر گوادر از مهم‌ترین طرح‌های طرح راهرو سی پک است. همچنین توسعه بندر گوادر پاکستان نیز جزو این طرح است.
کد مطلب: 102364
برچسب ها: پاکستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *