۰
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۳

اختلاف هند و آمریکا بر سر ایران

مشاور امنیت ملی هند با بیان این‌که «هند با آمریکا ائتلافی تشکیل نخواهد داد» گفت: هند و آمریکا بر سر ایران اختلاف نظر دارند.
 روزنامه استیتسمن چاپ هند در گزارشی نوشت، شیوشنکر منون، مشاور امنیت ملی هند، در سخنرانی در برنامه‌ای که مشترکا توسط سازمان فیکی هند و موسسه بروکینگس، یک گروه معروف مطالعاتی آمریکا، در دهلی نو برگزار شده بود، از گسترش روابط دفاعی بین هند و آمریکا حمایت کرده ولی در عین حال اعلام کرده است که هند با آمریکا ائتلافی تشکیل نخواهد داد.

وی گفت که بین هند و آمریکا از نظر سطح توسعه، توانایی و رفتار تفاوت مشخصی وجود دارد و اعتراف کرد که بین دو کشور بر سر موضوع ایران و آسیای غربی اختلاف نظر وجود دارد.

وی گفت: در آسیای غربی ما دارای دیدگاه مشترکی راجع به یک منطقه دموکراتیک و صلح آمیز هستیم اما راجع به نحوه دستیابی به این هدف اختلاف نظر داریم.

منون درباره شیوه‌های آمریکا در اعمال نمودن دموکراسی در آسیای غربی گفت: به نظر می‌رسد که برخی از این شیوه‌ها افراطی‌گرایی را تشویق می‌کنند.

منون تاکید کرد: ایران یک موضوع اختلافی است وهر دوی ما خواهان حل و فصل مساله ایران از طریق مذاکرات و بدون گسترش تسلیحات هسته‌یی هستیم، ولی ما درباره شیوه دستیابی به این هدف اختلاف نظر داریم.
کد مطلب: 10238
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *