۰
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۰

کاردار جدید آمریکا در لیبی

یک ماه پس از کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی، وزارت خارجه ایالات متحده از ورود ˈلارنس پاپˈ کاردار جدید برای تحویل گرفتن سفارت واشنگتن در طرابلس به این منطقه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، ˈویکتوریا نولاندˈ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ˈپاپˈ به عنوان کاردار جدید واشنگتن در طرابلس وارد این منطقه شده است.

وی ادامه داد: انتخاب آقای پاپ به عنوان کاردار جدید آمریکا در لیبی، حاکی از جدیت آمریکا در حفظ روابط با لیبی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، مردم لیبی را در حال عبور از دوره ای تاریخی و پرچالش اعلام کرد و تقویت روابط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و آموزشی واشنگتن - طرابلس را از اهداف کاری نماینده جدید ایالات متحده در این منطقه عنوان کرد.

خبرگزاری فرانسه از انتصاب نماینده جدید آمریکا در لیبی در روز سه شنبه خبر داده بود.

پاپ یک دیپلمات کهنه کار آمریکایی است که از سال ۱۹۶۹ تا ۲۰۰۰ در وزارت خارجه آمریکا مشغول فعالیت بوده و در این سال با درجه رایزن سفارت بازنشسته شده است. وی سابقه فعالیت به عنوان سفیر آمریکا در کویت و همچنین سفیر آمریکا در چاد را نیز داشته و به زبان عربی مسلط است.

معرفی کاردار جدید آمریکا در لیبی پس از کشته شدن ˈکریس استیونˈ سفیر آمریکا در لیبی روی داد که ماه گذشته در حمله افراد خشمگین به دلیل انتشار فیلم اهانت آمیز به پیامبر اسلام کشته شد.

کریس استیون اولین سفیر آمریکا پس از سال ۱۹۷۹ می‌باشد که در حمله‌‌ مردم خشمگین لیبی کشته می‌شود. وی روز ۱۱ سپتامبر در کنسولگری بنغازی کشته شد.
کد مطلب: 10269
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *