۰
چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۸
کواکبیان در جریان بررسی بودجه با مخالفت با افزایش قیمت قبوش آب، برق و گاز:

نباید ما در سال جنگ اقتصادی،گرانی را بر مردم تحمیل کنیم

دکتر مصطفی‌کواکبیان در صحن علنی مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه 98 گفت: بنده از مجموع پیشنهادات ارائه شده، حدود 200 مورد را امضا کرده‌ام اما چون احساس می‌کنم که مجلس قرار نیست به پیشنهادات رأی بدهد در بسیاری از موارد مطرح نمی‌کنیم و به تعبیر آقای قاضی‌زاده فعال سازی نمی‌کنیم تا دیگران بحث کنند.
دکتر مصطفی‌کواکبیان در صحن علنی مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه 98 گفت: بنده از مجموع پیشنهادات ارائه شده، حدود 200 مورد را امضا کرده‌ام اما  چون احساس می‌کنم که مجلس قرار نیست به پیشنهادات رأی بدهد در بسیاری از موارد مطرح نمی‌کنیم و به تعبیر آقای قاضی‌زاده فعال سازی نمی‌کنیم تا دیگران بحث کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: وقتی در مورد یارانه‌های مربوط به حامل‌های انرژی نظیر بنزین و گازوئیل و امثال 900 هزار میلیارد یارانه پنهان بحث می‌شود، طوری عواقب آن را مطرح می‌کنیم، اما در مورد افزایش قیمت برق و گاز توجه کنیم که در شرایط سخت اقتصادی، نباید اینطور بیاییم
 گران کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر واقعا در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، خب دولت و مجلس باید یک مقدار رعایت کنند و حداقل گاز و برق را برای سال 98 گران نکنند.
رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس گفت: اگر قرار است گران شود، چرا آنجا که راحت می‌توانیم برمردم این گرانی‌ها را تحمیل کنیم انجام می‌دهیم، اما آنجا که سخت است، مثل بنزین با آنکه گفته می‌شود 9 میلیون لیتر روز از قاچاق می‌شود، اقدامی نمی‌کنیم.
وی افزود: عزیزان توجه کنند که هرگونه گرانی برای طبقات ضعیف جامعه پیام منفی دارد لذا حداقل برای سال 98 بیاییم و برای برق و آب و گاز به وزارت نیرو و نفت اختیار ندهیم که گران کنند.
عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس در خاتمه در خصوص موضوع استیضاح رئیس جمهور هم گفت: بعضی‌ها که برای استیضاح رییس جمهور امضا جمع کرده‌اند، گفته بودند که اصلاح‌طلبان مجلس هم موافق هستند. اما هیچ اصلاح‌طلبی در مجلس با استیضاح موافق نیست و اگر ضرورت داشته باشد ما خیلی رشید‌تر از این هستیم و خودمان اقدام می‌کنیم.
کد مطلب: 103217
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *