۰
شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۲

محدودیت اعزام دانشجویان در قالب بورسیه دولتی

غلامی: با توجه به اینکه دانشگاه های ما توان تربیت همه تخصص های مورد نیاز کشور را دارند اعزام دانشجویان در قالب بورسیه دولتی تعداد زیادی را شامل نمی شود. به همین خاطر در درجه اول دانشجویان، محل تحصیل شان را انتخاب می کنند.
غلامی: با توجه به اینکه دانشگاه های ما توان تربیت همه تخصص های مورد نیاز کشور را دارند اعزام دانشجویان در قالب بورسیه دولتی تعداد زیادی را شامل نمی شود. به همین خاطر در درجه اول دانشجویان، محل تحصیل شان را انتخاب می کنند.
به گزارش ایرنا، منصور غلامی صبح امروز (شنبه) با کوستاس چامپیورائوس وزیر آموزش عالی و فرهنگ جمهوری قبرس در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دیدار و گفت و گو کرد.
غلامی در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه ها و مراکز علمی ایران جایگاه خوبی را در دنیا کسب کرده اند، افزود: با وجود این، در سیاست های وزارت علوم، تحصیل دانشجویان در سایر کشورها هم دیده شده است. این امر یکی از روش های کسب تجربه و مشارکت علمی در کشور ها و دانشگاه ها است. 
غلامی در مورد تایید مدارک تحصیلی دانشجویانی که بعد از پایان تحصیل به کشور باز می گردند خطاب به وزیر آموزش عالی و فرهنگ قبرس، گفت: این دانشجویان بعد از بازگشت به کشور، مدرک تحصیلی شان مورد ارزیابی و ارزشیابی قرار می گیرد و حتما باید در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم تحصیل کرده باشند.
به گفته وزیر علوم، اگر دانشجویان قبل از خروج برای تحصیل از وزارت علوم در مورد انتخاب بهترین دانشگاه سوال کنند، حتماً راهنمایی های مناسبی برای انتخاب مناسب ترین دانشگاه دریافت می کنند.
وی درخصوص ارائه مشاوره به دانشجویان برای انتخاب دانشگاه مناسب تاکید کرد که همکاران در راهنمایی ها، دانشگاه های قبرس را به عنوان یکی از بهترین دانشگاه ها معرفی می کنند و اطلاعا مناسبی در مورد این دانشگاه ها به آنها ارائه می دهند.
غلامی در مورد همکاری های علمی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قبرس نیز اظهار کرد: همکاری های علمی بین دو کشور می تواند زمینه های وسیعتری داشته باشد و ایران در همکاری های تحقیقاتی می تواند به قبرس کمک کند.
به گفته این مقام مسئول، رفت و آمد رسمی استادان و دانشجویان در حال تحصیل به خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی و به طور خاص دانشجویان دکتری از دیگر برنامه های مشترک علمی بین دو کشور می تواند باشد. 
غلامی در مورد همکاری دانشگاه های ایران با سایر دانشگاه های جهان این نکته را یادآور شد که دانشگاه های ایران به طور مستقل با همکاری دانشگاه های دیگر کشورها، برنامه هایی تنظیم می کنند که در این زمینه وزارت علوم هم کنارشان است و حمایت های قانونی را انجام می دهد.
غلامی بر آمادگی ایران به منظور توسعه روابط علمی و فناوری بین دانشگاه های دو کشور تاکید کرد و افزود: با بیشتر کشورهای بزرگ اتحادیه اروپا همکاری های علمی و فناوری داریم. رفت و آمد استادان و دانشجویان برای همکاری های تحقیقاتی و فرصت های علمی بین کشورهای اروپایی بیشتر از گذشته در حال انجام است.
به گفته وزیر علوم، نزدیکی جغرافیایی و موقعیت علمی طرفین به این امر کمک بیشتری می کند.
غلامی اظهار امیدواری کرد که سفر وزیر آموزش عالی و فرهنگ جمهوری قبرس به ایران مقدمه ای بر توسعه بیشتر همکاری های علمی و آموزشی بین دانشگاه های دو کشور باشد.
وی افزود: هر چقدر همکاری های علمی تعریف شده تری داشته باشیم در کنار آن مراکز علمی بهتر معرفی می شوند. استادان دانشگاه های هر دو کشور و دانشجویانی که در قالب همکاری ها رفت و آمد می کنند، به طور مستمر می توانند ظرفیت ها و کیفیت های دانشگاه های خودشان را معرفی کننده باشند.
غلامی اظهار امیدواری کرد که در ادامه حضور تیم علمی جمهوری قبرس در ایران و سایر ملاقات ها همکاری های بیشتری برای سایر زمینه های علمی و تخصصی هم در نتیجه گیری این سفر به همراه داشته باشد.
کد مطلب: 103395
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *