۰
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۳

عربستان به سرکوب فعالان زن ادامه می‌دهد

بدنبال ادامه سرکوب فعالان زن در عربستان و سکوت مدعیان حقوق بشر اروپا نسبت به این اقدامات، وب‌ سایت زنان بازداشت ‌شده سعودی به تازگی اطلاعات نگران‌ کننده‌ای از وضعیت زنان در زندان‌های عربستان منتشر کرد.
بدنبال ادامه سرکوب فعالان زن در عربستان و سکوت مدعیان حقوق بشر اروپا نسبت به این اقدامات، وب‌ سایت زنان بازداشت ‌شده سعودی به تازگی اطلاعات نگران‌ کننده‌ای از وضعیت زنان در زندان‌های عربستان منتشر کرد.
به گزارش روز جمعه ایرنا، وب ‌سایت زنان بازداشت ‌شده طی مطلبی در توییتر عنوان کرد: زنان سعودی در زندان‌های عربستان به شدت مورد آزار و شکنجه قرار دارند و جهان غرب نیز هیچ توجهی به این سرکوب‌ها توسط حکام سعودی ندارند.
بر اساس توییت این وب‌سایت، 'جین هذلول' یکی از زندانیان زن عربستان است که به شدت مورد شکنجه و تجاوز در زندان‌های عربستان قرارگرفته و به هیچ ‌یک از خویشاوندان وی اجازه بازدید از او نمی‌دهند.
'ایمان النفجان' دیگر زن سعودی است که به مدت سه ماه در زندان انفرادی بوده و در این مدت با بدترین رفتارها توسط گارد زندان مواجه شده است.
به گفته منابع خبری، ایمان النفجان به مدت یک ماه است که برای اعتراف گیری به شدت تحت بدترین شکنجه‌های جسمی و روحی قرار دارد و با وجود انتشار آخرین اخبار از وی، هیچ یک از مراکز حقوق بشری غرب تا کنون نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده‌اند.
ایمان النفجان وبلاگ نویس و یکی از افسران ارتش عربستان بود.
وی تحصیلات عالی خود را در دانشگاه بیرمنگام انگلیس پشت سر گذاشت و در فوریه سال 2008 شروع به مطلب نوشتن در وبلاگ زنان عربستان با محوریت جایگاه زنان عربستان در جامعه و فرهنگ عربستان کرد.
ایمان التفجان یکی از زنان فعال سعودی است که بارها در مطالبی نسبت به جایگاه زن در عربستان سعودی انتقاد کرده و خواهان اصلاح این جایگاه در جامعه سعودی است.
وی به دلیل حمایت از حقوق زنان سرانجام در اکتبر سال 2013 مورد بازداشت نیروهای امنیتی قرار گرفت و از آن زمان تاکنون در زندان‌های عربستان با بدترین شرایط نگهداری در بازداشت قرار دارد.
سازمان عفو بین‌الملل تاکنون چندین بیانیه علیه وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی صادر کرده و از حکام سعودی می‌خواهد تا فعالان و حقوقدانان این کشور را مورد سرکوب نیروهای امنیتی قرار ندهد.
بر اساس بیانیه سازمان عفو بین‌الملل اکثر فعالان زنان سعودی در زندان ذهبان تحت بدترین شرایط حقوق بشری نگهداری می‌شوند.
کد مطلب: 103756
برچسب ها: عربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *