۰
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۸

محدودیت سینمایی زنان در عربستان

مقامات عربستانی، به بهانه وجود فتوای شرعی مبنی بر "ممنوعیت حضور زنان در فیلم ها و سریال ها"، از ادامۀ فيلمبرداري يك سریال با مشاركت هنرپيشه هاي زن جلوگیری كردند.
به گزارش انتخاب به نقل از العالم، استاندار طائف واقع در غرب عربستان، در پي درخواست گروه های افراطی این كشور براي توقف فيلمبرداري این سریال - که جمعي از هنرپيشه هاي زن كشورهاي عربي حوزه خليج فارس در آن شرکت داشتند- با صدور حکمی فیلمبرداری این سریال را متوقف کرد.
به نوشتۀ پایگاه خبری "تواصل"، زنان هنرپيشه که از كشورهاي عرب حوزه خليج فارس از آغاز هفتۀ گذشته برای ایفای نقش در این سریال به طائف رفته بودند و همراه كارگردان عربستانی در یک هتل به سر مي بردند، با صدور اين حكم و توقف فيلمبرداري، این منطقه را ترك كردند.
این در حالی است که "ياسر حسن" نويسنده متن تئاتر معروف عربی "مريم و تعود الحكاية"، به تازگی تاكيد كرده بود كه «درعربستان هيچ قانون مکتوبي دربارۀ منع زنان از ایفای نقش در فیلم ها و سریال ها وجود ندارد و تنها عرف و باورهای رایج جامعه است که این امر را ناپسند می داند».
اِعمال معیارهای دوگانۀ دربارۀ حضور زنان در برابر دوربین، در حالی ادامه دارد که در تناقضی مضحک، زنان عربستان از حضور در فیلم های تولیدی و ضبط شده - که قابل تغییر، نظارت و بازنگری است- منع می شوند، اما در اغلب شبکه های تلویزیونی عربستان در داخل و خارج این کشورِ داعیه دار اسلام، مجریان زن با پوششی زننده مقابل دوربین برنامه های زنده خبری و... قرار می گیرند، به گونه ای که چنین وضعی را در شبکه های غربی و غیراسلامی هم کمتر می توان یافت.
کد مطلب: 19324
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *