۰
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۲

این روزها فریب هر تور ارزان‌قیمتی را نخورید!

رئیس پلیس فتا استان البرز از مردم خواست در ایام پایانی سال مراقب آگهی‌های جعلی به ویژه در حوزه آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری باشند.

رئیس پلیس فتا استان البرز از مردم خواست در ایام پایانی سال مراقب آگهی‌های جعلی به ویژه در حوزه آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری باشند.
به گزارش ایسنا منطقه البرز، سرهنگ محمداقبالی درخصوص تبلیغات آنلاین در ایام قبل از نوروز گفت: در ایام سال به ویژه روزهای پایانی سال تبلیغات زیادی از سوی آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری صورت می‌گیرد و وعده های زیادی به شهروندان از جمله سفر به نقاط مختلف با تهیه بلیت ارزان قیمت داده می‌شود.
سرهنگ اقبالی در ادامه گفت: از این رو به نظر می‌رسد در این روزها، کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌های فریبنده برخی از آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری جعلی و غیر واقعی افزایش پیدا کند.
این مقام انتظامی ادامه داد: این آژانس‌ها به بهانه‌های مختلف مثل تهیه بلیت با تعابیر متفاوت و مبالغ وسوسه کننده ممکن است مبالغ زیادی را از هموطنان عزیز کلاهبرداری کنند.
رئیس پلیس فتا استان البرزدر ادامه افزود: البته در این بین نباید از حسن اعتماد بیش از حد مردم به سادگی گذشت چراکه برخی از شهروندان با مشاهده آگهی‌های مختلف و اغواکننده در این زمینه و بدون تحقیق و بررسی‌های لازم در مورد شرکت یا فرد منتشرکننده آگهی، اقدام به همکاری وثبت نام می‌کنند.
وی اضافه کرد: در ایام پیش رو مراقب سایت‌های مشکوک به فیشینگ که بیشتر برای به سرقت بردن اطلاعات خصوصی کاربران (نام کاربری- رمزعبور- اطلاعا ت بانکی) طراحی می‌شوند، باشید.
اقبالی ادامه داد: مجرمان با تغییر بسیار جزئی در آدرس سایت مورد نظر سعی بر سرقت اطلاعات مهم کاربران دارندکه تشخیص آن‌ها برای کاربران به سادگی امکان پذیر نیست و با این تفاسیر بهترین روش تایپ آدرس در آدرس‌بار توسط خود کاربر است.
سرهنگ اقبالی در توصیه به شهروندان گفت: قبل از هر اقدامی نسبت به مجاز بودن فعالیت این گونه سایت‌ها اطمینان حاصل کنند.
وی ادامه داد: مسافران و گردشگران عزیز برای اطمینان خاطر از عملکرد این شرکت ‌ ها و موسسات از اداره کل نظارت و ارزیابی گردشگری، معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطلاعات لازم را دریافت کنند.
وی یادآور شد: هموطنان عزیز بهتر است از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک معتبر استفاده کنند، اطلاعات تکمیلی مربوط به این نماد را می توانید در سایت www.enamad.ir مشاهده کنید.
این مقام انتظامی گفت : نماد اعتماد الکترونیک نشانه‌ای است که مرکز توسعه تجارت الکترونیک وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت الکترونیک جهت راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی به فروشگاه‌های الکترونیکی اعطاء می‌کند.
رئیس پلیس فتا استان البرز در پایان گفت: هموطنان محترم می‌توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش‌های پیشگیری از سایرجرائم سایبری مطلع شوند.
 
کد مطلب: 103932
برچسب ها: تور گردشگری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *