۰
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۹

اوباش گری اینترنتی عربستان علیه ترکیه

رسانه رسمی ترکیه امروز/چهارشنبه/ مطلبی را منتشر کرد که در آن ادعا شده عربستان با کمک ترول های* خود سخنان سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه را تحریف کرده است. ترکیه نیز این موضوع را اوباش گری اینترنتی خوانده و این رفتار رژیم آل سعود را ناشی از ضربه ترک ها در ماجرای قتل جمال خاشقی به دستگاه حاکمه عربستان دانست.
رسانه رسمی ترکیه امروز/چهارشنبه/ مطلبی را منتشر کرد که در آن ادعا شده عربستان با کمک ترول های* خود سخنان سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه را تحریف کرده است. ترکیه نیز این موضوع را اوباش گری اینترنتی خوانده و این رفتار رژیم آل سعود را ناشی از ضربه ترک ها در ماجرای قتل جمال خاشقی به دستگاه حاکمه عربستان دانست.
رسانه ترک در مطلب خود آورده است که اوباش اینترنتی وابسته به عربستان در شبکه های اجتماعی به تحریف سخنان وزیر کشور ترکیه در خصوص مبارزه با گروه های پ.ک.ک و فتو پرداختند.
آناتولی نوشته است: اوباش اینترنتی وابسته به عربستان سعودی با انتشار ویدئویی از سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه با زیرنویس عربی سخنان وی مبنی بر مبارزه با گروه های تروریستی فتو و پ.ک.ک را تحریف کرده و تحت این عنوان که «وزیر کشور ترکیه منتقدان و گردشگران را تهدید می کند» آن را منتشر کرده اند.
حمله ترول های عربستان به ترکیه پیشتر و در زمان افشاگری قتل جمال خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول، صورت گرفت بدین صورت که، اوباش اینترنتی سعودی که در پرونده قتل جمال خاشقچی سعی داشتند ترکیه را مقصر جلوه دهند، این بار وزیر کشور را هدف قرار دادند.
سلیمان سویلو در سخنرانی خود در منطقه ایوب سلطان استانبول با اشاره به مبارزه با گروه های تروریستی ضمن قدردانی از تلاش وزارت های خارجه، دادگستری، کشور و سازمان اطلاعاتی ترکیه تاکید کرده بود که، عملیات گسترده ای علیه گروه های حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به «پ.ک.ک» و گروه وابسته به فتح اله گولن ( روحانی مخالف و آمریکانشین ترک) موسوم به «فتو» در خارج از کشور انجام خواهند داد و در صورت ورود تروریست های پ.ک.ک به ترکیه آن ها را در فرودگاه دستگیر خواهند کرد.
وی تصریح کرد: آن ترکیه ای که از همه چیز بی خبر بود دیگر وجود ندارد. همکارانم پرونده های مربوط به افرادی که علیه ترکیه دشمنی می کنند را به شکل گسترده حاضر کرده اند.
ترکیه می گوید که اوباش اینترنتی سخنان وزیر کشور را به شکل زیر تحریف کرده اند: «کسانی که در خارج از کشور علیه ترکیه بوده و قصد گذراندن تعطیلات در آنتالیا را دارند با پرونده هایی که تهیه شده در فرودگاه دستگیر خواهند شد. فکر نمی کنم بعد از آن کسی در دنیا پیدا شود که با ما دشمنی کند. در واقع حالا هم کسی نمی تواند با ما دشمنی کند.»
حال باید منتظر ماند و تنش های میان دو طرف در فضای مجازی که به نظر می رسد به طور عمده از سوی عربستان دامن زده می شود از نزدیک دنبال کرد.
بدون تردید این اوباش گری در روزهای آینده از سوی ترول های اینترنتی آل سعود ادامه و حتی تشدید خواهد شد .

*ترول در اینترنت به چه معناست؟
ترول چیست و چرا از این واژه در اینترنت استفاده می شود؟
گفته شده که «ترول ها» موجودات افسانه ای هستند که علاوه بر جثه بزرگ خود، بسیار نادان و احمق هستند. هر چند ترول ها در نگاه اول ترسناک و همواره اهداف شرّ را در سر می پرورانند اما با توجه به نادانی و حماقت آنها مبارزه کردن با آنها ساده است.
ترول ها در دنیای افسانه را می توان به برخی قُلدرهای امروزی تشبیه کرد. این اسم در اینترنت نیز افرادی را مشخص می کند که سعی دارند با آزار و اذیت دیگران خود را بزرگ جلوه دهند.
ترول های اینترنتی در پشت شناسه کاربری خود پنهان می شوند و متاسفانه نمی توان با روش های افسانه ای با آنها مبارزه کرد.
ترول در اینترنت چیست؟
تعریف ترول در واقع به دیدگاه کاربران و اشخاصی که رابطه مستقیمی با فضای مجازی دارند، بستگی دارد. اما به طور کلی ترول این گونه تعریف شده است:
« شخص یا اشخاصی که پیام های توهین آمیز، بی ربط و افراط آمیز در جوامع اینترنتی پُست می کنند و هدفشان تحریک عاطفی کاربران و مخاطبین فضای مجازی است . آنها همچنین تلاش می کنند با دروغ و یا تحریف برخی وقایع به ویژه در فروم ها و بحث های اینترنتی وارد شده و بستری را برای وارونه جلوه دادن و ضربه زدن به فرد، افراد و یا حتی یک ملت فراهم سازند.
کد مطلب: 104140
برچسب ها: عربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *