۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۱

نوسانات بازار ارز جنگ روانی بود

مشاور فرماندهی کل سپاه گفت: باید در مقابله با تحریم اقتصادی دشمن ایستادگی و از مواضع متعارض پرهیز کرد.
 محمدحسین صفارهرندی در گردهمایی سیاسی پایوران سپاه استان سمنان اظهار کرد: مهمترین و اساسی‌ترین مشکل جامعه امروز ما مساله جنگ اقتصادی و تحریم است.

وی افزود: پاسداران باید به عنوان یک نیروی انقلابی و مجاهدان فی سبیل‌الله به گونه‌ای عمل کنند که جامعه داخلی و بین‏‌المللی احساس کنند این انقلاب همیشه محکم و پابرجا خواهد بود و در حقیقت سپاه آن سنگری است که در بحبوحه درگیری‌ها و رنج‌ها که ممکن است سنگرهای دیگر فرو بریزد پابرجا و مستحکم ماند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع تحریم اقتصادی دشمنان اظهار کرد: عدم تحلیل اصولی این مساله و ارائه نکردن راهکار برای حل این معضل اجتماعی ممکن است سبب شود که عده‌ای از مسئولان کشوری و حتی عامه مردم دست به انتخاب‌های غلط بزنند، انتخاب‌هایی که مشکلات را دوچندان می‌کند.

صفارهرندی با تأکید بر اینکه مردم و مسئولان نباید از دشمنان نظام و انقلاب غفلت کنند، تاکید کرد: اگر این مشکل به درستی تحلیل و بررسی و حل نشود، دشمن نیز از این فرصت استفاده می‌کند و به القاء برداشت‏های غلط از شرایط موجود در سطح جامعه دست می‌زند.

وی با بیان اینکه باید از نگاه عوامانه در مشکلات و عوارض تحریم اقتصادی به دلیل بی‌خبری و بی‌اطلاعی پرهیز کرد، افزود: مردم باید بدانند که رهبرشان بیش از آنها از نسبت به مسائل منطقه، مطلع و آگاه هستند و هیچکس نسبت به امام خامنه‌ای، بیشتر احساس مسئولیت نمی‏‌کند. بنابراین در کلام ایشان الفاظی جاری نمی‌شود که موجب خرسندی دشمنان شود.

مشاور فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه "تحریم‌هایی که اخیراً علیه ایران اعمال شده اقتصاد ایران را تحت تأثیر قرار داده است، اما نمی‌تواند آن را فلج کند"، تصریح کرد: آنچه مسلم است، این است که نباید رنج‌هایی که مردم در این ایام متحمل شده‌اند، استمرار و امتداد یابد و باید به دنبال راه حلی باشیم؛ البته راه حلی که خودمان به آن دست یابیم نه راه حلی که دشمن به ما معرفی کند.

صفارهرندی "تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند مشکلی ایجاد کنند"، نسبت به تاثیرات طرح مبحث بحران‌ساز در داخل کشور هشدار داد و گفت: در شرایط بحرانی و زمانی که عرصه تنگ می‌شود، عده‌ای مطالبی را بیان می‌کنند که موجب تشدید بحران و فشار می‌شود. دشمنان تحریم‌ها را به تنهایی نمی‌توانند وسیله نابودی ایران قرار دهند و تحریم‌ها ما را از هدف اصلی‌مان خارج نخواهد ساخت. به جرأت می‌توان گفت تحریم‌ها زمانی کاهش پیدا خواهد کرد که آنها بر بی‌ثمری‌ آن واقف شوند.

وی با اشاره به نوسانات اخیر بازار طلا و ارز افزود: باید بپذیریم که اشتباهی رخ داده است و در نتیجه قیمت ارز بالا رفت و جنگ روانی علیه انقلاب اسلامی تشدید شد. در واقع آنچه در بازار ارز به وجود آمد جنگ روانی بود و جنگ روانی را کسانی با سوء‌تدبیر و سوء‌مدیریت دامن زدند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "بخشی از مشکلات مربوط به برآوردهای غلط است، چراکه برآوردهای غلط عوارض غلط به دنبال دارد"، تأکید کرد: ما با دشمن در حوزه‌های اساسی و مسائل مربوط به موجودیت انقلاب اختلاف داریم و این یک برآورد غلط است که گمان کنیم تنها در حوزه‌هایی نظیر انرژی هسته‌ای با دشمن چالش داریم.

صفارهرندی همچنین با اشاره به مسأله مذاکره و رابطه با آمریکا خاطرنشان کرد: مادامی که رابطه ما با آمریکا از جنس رابطه گرگ و میش است، نمی‌توان به این رابطه امیدوار بود؛ چراکه در این رابطه ما باید هستی و موجودیت خود را به آمریکا تقدیم کنیم. ملت بزرگ ایران بارها ثابت کرده است که با اتکا به ذات اقدس الهی و بهره‌گیری از توانمندی‌های ملی، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی را به فرصت جهش اقتصادی تبدیل می‌کند؛ کاری که در سه دهه گذشته بارها آن را ثابت کرده است و این بار نیز با الگوی اقتصاد مقاومتی به سرانجام خوشی خواهد رساند.

وی با بیان اینکه اگر دشمن پیام متعارضی را در داخل کشور دریافت کند بر فشار اقتصادی خود خواهد افزود، اظهار کرد: راه مقابله با تحریم‌های اقتصادی، تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و پرهیز از مجادلات بیهوده و افشاگری‌های بی‌فایده است و باید مراقب بود که در دام دشمنان گرفتار نشد و با تلاش و مقاومت انقلابی بر مشکلات فائق شد.

صفار هرندی در ادامه، به استقبال تاریخی مردم استان خراسان شمالی از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان داد که کسی در ایران اسلامی و جهان در طراز رهبری نیست و کسانی که تلاش می‏‌کنند با افاضاتی خود را در این سطح به جامعه معرفی کنند، حد و نفوذ امام خامنه‏‌ای را درک نکرده‏‌اند.
کد مطلب: 10462
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *