۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۲

داوداوغلو ناقض قانون اساسی است

نماینده رییس گروه نمایندگان حزب جمهوری خواه ترکیه، ˈ احمد داوداوغلوˈ وزیر امور خارجه این کشور را به نقض آشکار قانون اساسی ترکیه متهم کرد.
به نقل از منابع خبری ترکیه،ˈعاکف حمزه چبیˈ در واکنش به این گفته وزیر امور خارجه ترکیه در مجلس این کشور که در اردوگاه ˈ آپ آیدین ˈ آموزش نظامی به مخالفان دولت سوریه داده نمی شود، وی را متهم به نقض قانون اساسی ترکیه کرد.

نماینده رییس گروه نمایندگان حزب جمهوری خواه ترکیه، گفت که موضوع این است که چرا مخالفان سوری در اردوگاه آپ آیدین اسکان داده شده اند، این نقض آشکار قانون اساسی ترکیه است، ولی داود اوغلو در دفاع از سیاست خارجی خود به این موضوع اشاره نکرد.

وی تصریح کرد، نقض قانون اساسی جرم سنگینی دارد که این می تواند به محاکمه داوداوغلو در دیوان عالی ترکیه بیانجامد.

نماینده حزب جمهوری خواه ترکیه گفت: این حزب، داوداوغلو را ناموفق ترین وزیر امور خارجه تاریخ خود می داند که وی در خیال رهبری ترکیه بر جهان اسلام، البته جهان سنی است، یعنی سیاست خارجی سنی محور را دنبال می کند. این در حالی است که ترکیه هیچگاه نباید سیاست خارجی قوم گرا و مذهب گرا داشته باشد.

ˈخورشید گونش ˈ نماینده حزب جمهوریخواه خلق نیز با انتقاد از ممنوعیت ورود نمایندگان این حزب به اردوگاه آپ آیدین گفت که وجود عناصری از مخالفان سوری در این اردوگاه نقض آشکار حقوق بین الملل و حقوق همسایگی است.
کد مطلب: 10485
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *