۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۳
رییس سازمان بورس:

بار مثبت فاز اول هدفمندی يارانه ها

رییس سازمان بورس کشور با مثبت ارزیابی کردن اجرای قانون هدفمندی یارانه ها برای بورس، گفت: فاز اول هدفمند کردن یارانه‌ها، هزینه‌های شرکت‌های بورسی را افزایش داد و باعث افزایش سود شرکت‌ها شد.
به گزارش روز یکشنبه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، ˈعلی صالح آبادیˈ در دیدار با رییس این مرکز، افزود: آمار تاثیرات مثبت هدفمندی از روی وبسایت سازمان بورس قابل استخراج است و بنا بر اطلاعات حاصله از صورت‌های مالی شرکت‌ها از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰، این تاثیر قابل ملاحظه است. 

وی با اشاره به نوسانات ارزی، اظهارداشت: افزایش نرخ ارز در کل به نفع صنایع و بورس است ولی این افزایش باید حد معقولی داشته باشد و مهمتر از نرخ ارز برای بورس ، ثبات آن است.

صالح آبادی در ادامه به مباحث مالیاتی اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ درصد مخالف افزایش مالیات از فروشندگان سهام هستم زیرا این مساله باعث دفع سرمایه‌ها از بورس شده و نقدینگی را به بخش‌های دیگر سوق می‌دهد.

رییس سازمان بورس در ادامه امکان ورود شرکت‌های سهامی عدالت را به بورس منتفی دانست و گفت: چون حدود و ثغور این شرکت‌ها مشخص نیست، امکان ورود به بورس نیز برای آنها فراهم نیست.

صالح آبادی سهم بورس در تامین مالی کشور را نامناسب دانست و گفت: سهم بورس نسبت به سهم بانک‌ها در تامین مالی کشور بسیار کم است و باید با فرهنگ سازی و اصلاح قوانین نسبت به اصلاح این مقوله اقدام شود.

وی درادامه بکار بردن فناوری‌های نوین و اینترنت را در معادلات ، از مهمترین دستاوردهای بورس دانست و افزود: راه اندازی دیجیتالی معاملات، دسترسی عموم مردم را به بورس تسهیل کرده و سبب شده تا معاملات از انحصار کار گزاران خارج شود.

صالح آبادی از شروع معاملات در بورس انرژی ، طی چند روز آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: بورس انرژی با معاملات برق در همین هفته آغاز به کار می‌کند.

صالح آبادی همچنین از احتمال فعالیت بورس نفت در زیر مجموعه بورس انرژی خبر داد و گفت: این احتمال در دست بررسی است و در بورس کالا تاکنون فقط برخی محصولات پتروشیمی معامله شده است.
کد مطلب: 10567
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *