۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۱

وزیر صنعت؛ گام بعدي استيضاح؟

طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت هم اکنون در ۱۲ محور تهیه شده و به امضای ۶۵ نماینده مجلس رسیده است.
یکی از طراحان اصلی طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر که این طرح ۶۵ امضا دارد، گفت: جلسه صبح امروز طراحان طرح استیضاح با غضنفری بی نتیجه بود و استیضاح کنندگان بر انجام استیضاح مصر هستند.

الیاس طاهری اظهار داشت: طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت هم اکنون در ۱۲ محور تهیه شده و به امضای ۶۵ نماینده مجلس رسیده است.

وی گفت: نواب رئیس مجلس از غضنفری دعوت کردند تا وی با حضور در مجلس جلسه‌ای با طراحان استیضاح داشته باشد این جلسه در حاشیه برگزاری جلسه علنی برگزار شد، اما نتیجه ای حاصل نشد.

وی گفت: طراحان استیضاح به دنبال برگزاری این جلسه نبودند، اما آقایان ابوترابی فرد و باهنر میانجی شدند تا کار به استیضاح وزیر نرسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: با وجود برگزاری جلسه صبح همچنان استیضاح کنندگان مصر به انجام استیضاح هستند، آقای غضنفری نسبت به مشکلات مطرح شده پاسخ قانع کننده ای ندارد.

طاهری یادآور شد: بنای ما بر این بود که این طرح در جلسه امروز تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود اما از آنجا که هیئت رئیسه طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را اعلام وصول کرد این طرح ماند و به احتمال زیاد چهارشنبه تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد.

به گفته وی ضعف مدیریت بازار، مشکلات موجود در صنایع، عدم حمایت از تولیدکنندگان، نوسانات قیمت خودرو و انتصاب مدیران غیرمتخصص در صنایع کشور از جمله محورهای این طرح است.

استیضاح وزیر کشاورزی در ابتدای هفته جاری در حالی اعلام وصول شد که استیضاح وزیر ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته به دلیل اولویت مسائت اقتصادی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی لغو شد.

همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه امروز با بیان اینکه مجلس باید نقص و اشتباه خود را در نظارت بر اقتصاد کشور بپذیرد تاکید کرد: با صرف اعلام نظر مسئولیت انجام نمی‌پذیرد برای جبران آن باید همه مسئولان را به پاسخگویی واداشت و ارزیابی کارشان را در مجلس مد نظر قرار داد و با متخلفان از طریق ابزارهای قانونی برخورد کرد. 
کد مطلب: 10589
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *