۰
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۲

290 جاسوس سیا شناسایی شدند

وزیر اطلاعات از شناسایی 290 جاسوس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در کشورهای مختلف از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد و گفت: نیروهای سیا در این کشورها شناسایی و دستگیر شدند و ارتباط این سازمان اطلاعاتی با منابع خود به هم ریخت به گونه ای که در آمریکا کمیته شکست تشکیل شد.
وزیر اطلاعات از شناسایی 290 جاسوس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در کشورهای مختلف از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد و گفت: نیروهای سیا در این کشورها شناسایی و دستگیر شدند و ارتباط این سازمان اطلاعاتی با منابع خود به هم ریخت به گونه ای که در آمریکا کمیته شکست تشکیل شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمود علوی» پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع نمازگزاران در سخنانی به مناسبت روز سربازان گمنام امام زمان (عج) به تشریح اقدامات اطلاعاتی و امنیتی این وزارتخانه پرداخت.
وی اظهارداشت: وزارت اطلاعات در عرصه ضد جاسوسی راهبرد خود را از ضد جاسوسی پدافندی به ضدجاسوسی آفندی و تهاجمی تغییر داده و در مصاف با سرویس های اطلاعاتی بیگانه و دشمن ضربه های کاری را بر آنها وارد کرده است.
وی به مصاحبه اخیرا یاهو نیوز با ۱۱ نفر از صاحب نظران امنیتی آمریکا اشاره کرد و افزود: اغلب مصاحبه شونده ها در این مصاحبه از ذکر نام خود خودداری کردند – یکی از آنها که نام خود را ذکر کرد «اروین مک لو» تحلیلگر امنیت ملی آمریکا بود که گفت این موضوع (شناسایی 290 جاسوس سیا در کشورهای مختلف) یکی از فاجعه آمیز ترین شکست های بعد از ۱۱ سپتامبر است.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مقامات سیا که نخواست نامش فاش شود می گوید زمانی که این ساز و کار منابع ما شروع به از هم پاشیدن کرد این سوال به وجود آمد که آیا خانه پوشالی ساخته بودیم و یکی دیگر از مقامات سیا گفت زمانی که این اتفاق افتاد گویا هیچ مسئله ای دیگر برای سیا وجود نداشت، وقتی سوخت و سوزهایی به این شکل در یک سیستم اطلاعاتی و جاسوسی رخ می‌دهد همه چیز در آنجا بسیار بد و تاریک پیش می رود.
وزیر اطلاعات با یادآوری این که ضربه به گونه ای بود که خود آمریکایی‌ها از آن به عنوان افتضاح اطلاعاتی یاد کردند، گفت: در آینده ای نزدیک جزئیاتی از این حماسه اطلاعاتی در مصاف با سیا از طریق رسانه ملی و دیگر رسانه ها در اختیار مردم قرار می گیرد.
علوی تصریح کرد: مشابه همین ضربه به سرویس سرویس ام آی 6 انگلیس وارد شد که اطلاعات آن هم در آینده نزدیک و در موقع مناسب به استحضار مردم می رسد.
وی خطاب به مردم ایران ادامه داد: فرزندان شما در وزارت اطلاعات سلطه خود را تا اعماق رژیم اشغالگر قدس گسترش دادند که صدای این رژیم در آمد؛ برخی از افراد کابینه آنها جلب همکاری وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی شدند.
وزیر اطلاعات افزود: در یکی از این اقدامات ضد جاسوسی شرکتی را که در یکی از مراکز حساس قطعات معیوب را تزریق می کرد - که اگر کشف نمی شد و آن مرکز راه‌اندازی می‌شد سر از فاجعه بشری در می‌آورد - ضد جاسوسی وزارت اطلاعات موفق به کشف این مجموعه و خنثی کردن آن و شناسایی قطعات معیوب شد.
وی تصریح کرد: دستاورد های مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات در عرصه‌های مختلف حماسه‌هایی را رقم زده که بیان گوشه ای از آن در این فرصت کوتاه ممکن نیست و تنها اشاره ای به این دستاورد می کنم.
وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته با 114 تیم تکفیری، 116 تیم مرتبط با منافقین، 44 تیم ضد انقلاب، 380 تیم قاچاق مواد مخدر برخورد و عملیات 188 تیم عملیاتی خنثی شد که از جمله آخرین آنها دستگیری چهار نفر در جنوب غرب کشور و کشف 15 هزار فشنگ کلاشینکف از آنان بود.
علوی یادآور شد: در این مدت صدها تلاش سرویس های بیگانه برای جلب همکاری افرادی در داخل کشور به عنوان جاسوس شناسایی و خنثی شد و از به دام افتادن صدها نفر از نیروهای موثر و مفید کشور صیانت شده است.
وی افزود: در مراکز حساس کشور در یک سال گذشته دهها جاسوس را که جلب و جذب دستگاه ها و سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه شده بودند، شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.
وزیر اطلاعات اظهار داشت: گزارش شناسایی این جاسوس‌ها مایه بهت و حیرت همه کسانی شد که در جریان این عملکرد وزارت اطلاعات قرار گرفتند و سرویس های بیگانه ای را که اقدام به جذب این افراد کرده بودند را دچار سرگیجه کرد.
علوی به مبارزه وزارت اطلاعات در در عرصه اقتصادی اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه در این عرصه بر مفسدان و اخلالگران اقتصادی بیرحمانه تاخت و صدها هزار هکتار از منابع ملی را که عدوانی تصرف شده بود از تحت تصرف خارج کرد.
وی با بیان این که مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز و همچنین صیانت از اموال مردم در سیستم بانکی انجام شد، به دو نمونه از آن اشاره کرد و افزود: در شرکتی که وابسته به بانک ها در خارج از کشور بود، ۲۰۹ میلیون درهم اماراتی به سرقت رفت و سارق که یک خانم بود به کشورهای مختلف متواری شد اما قدرت اطلاعاتی ما او را تعقیب کرد تا سرانجام وی را به کشور بازگرداند و سرمایه مردم به آنها بازگشت.
وزیر اطلاعات اضافه کرد: همچنین افرادی که یکی از بانک ها را هک کرده و ۱۵۰ میلیارد پول مردم را با هک سرقت کردند و به یکی از کشورهای همسایه گریخته بودند، شناسایی و آنها را به کشور بازگردانده و اموال مردم را به آنها بازگرداندیم.
علوی به امنیت اقتصادی و تلاش های وزارت اطلاعات در این زمینه اشاره و تاکید کرد: امنیت اقتصادی همواره مورد توجه این وزارتخانه بوده - همانطور که رهبر معظم انقلاب اعلام فرمودند «فعالان اقتصادی باید احساس آرامش کنند» – ما در جهت اقتصاد مقاومتی و رونق تولید تلاش خود را به کار گرفتیم و آنجایی که احساس کردیم فعالان اقتصادی ممکن است در مسیر اشکال قرار بگیرند، آنها را راهنمایی کرده، تذکرات لازم را دادیم و از آن‌ها صیانت کردیم.
وی اظهار داشت: فرزندان شما در وزارت اطلاعات با حضور در حوادث اخیر سیل و آسیب دیدگی بخشی از هموطنان، همراه با مسئولین، نیروهای مسلح و نیروهای مردمی کمک کرده و بخشی از حقوق خود را به مردم سیل زده هدیه کردند.
وزیر اطلاعات در ادامه با بیان این که به برکت مردم و در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب، تحریم های آمریکا تاثیر خود را از دست داده است، تاکید کرد: مقامات کشورهای همسایه که به کشور ما سفر داشتند، در دیدار با مسئولین اعلام کردند که فکر نمی کردیم ایران آنقدر قوی باشد تا در برابر فشار تحریم‌ها این چنین مقاومت کند.
علوی تصریح کرد: اثرات این قدرت را می توانیم در کشورهای همسایه مشاهده کنیم که به سمت تعامل با جمهوری اسلامی ایران آمدند و از وزارت اطلاعات درخواست نشست، مذاکره و تعامل می‌کنند.
وی تاکید کرد: این قوت و قدرت، نتیجه وحدت همه مردم و مسئولین در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب به ویژه در گام دوم است که باید این وحدت را مستحکم تر از همیشه پی بگیریم.
وزیر اطلاعات اضافه کرد: این وزارتخانه از یک سو با جامعه اطلاعاتی از جمله ارتش، سپاه، ناجا، قوه قضاییه، بسیج، وزارت کشور، وزارت دفاع، شورای عالی امنیت ملی، ستاد کل نیروهای مسلح و شورای امنیت کشور و همه دستگاه های موثر بر امنیت دست برادری و وحدت داده است و امروز وحدتی مثال‌زدنی در بین دستگاه های امنیتی حاکم است که نتیجه آن امنیت پایدار برای کشور در این منطقه امنیت زده و ضد امنیتی شده است.
علوی خاطرنشان کرد: وحدت بسترساز تعجیل فرج امام زمان(عج) و نمادی از انتظار فرج حضرتش و بستر ساز تحقق الهی است.
وی همچنین با تبریک میلاد امام زمان (عج) و گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) ادامه داد: خداوند به ما مژده می‌دهد که سرانجام زمین، امامت مستضعفان و وراثت آنان بر زمین خواهد بود تا در جهت منافع مستضعفان و عزت و کرامت آنان حکومت را اداره کنند.
وزیر اطلاعات با یادآوری این که در اسلام، حکومت و امامت متعلق به مردم و برای آنها است، گفت: تفاوت نگاه اسلام با دموکراسی در این است که دموکراسی حکومت مردم بر مردم را مطرح کرده ولی اسلام حکومت بندگان صالح را برای مردم مطرح می کند.
علوی خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظام متعلق به همه مردم و برای همه مردم است؛ از جمله وزارت اطلاعات متعلق به مردم است و برای آنها و در خدمت مردم است.
وی افزود: کار اطلاعاتی در وزارت اطلاعات بر پایه احکام شرعی، اخلاق نبوی، قانون جمهوری اسلامی ایران، رهنمودهای امام راحل(ره) و هدایت ها، رهنمودها و تدابیر معظم له است.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: کار اطلاعاتی در این وزارتخانه بر اساس علم و دانش و تجربیاتی که از کار حرفه ای و ریل‌گذاری کار اطلاعاتی با تعریف سند راهبردی امنیتی کشور، مبتنی بر احصاء محیط امنیتی جمهوری اسلامی ایران بوده که حاصل بررسی‌های کلان امنیت ملی در پرتو رهنمودهای راهگشای رهبر معظم انقلاب و راهبردهای حاصل از تجربه و تخصص سربازان گمنام امام زمان(عج) است.
علوی با بیان این که کار اطلاعاتی در وزارت اطلاعات، مردم پایه و مردم نهاد است، گفت: این اقدام از مردم برای مردم، با مردم و با همراهی مردم، امنیت برای مردم نه بر مردم و سلب امنیت از دشمنان امنیت مردم، به مقتضای آیه شریفه «اشداء علی الکفار رحما بینهم» است.
وی تصریح کرد: امنیت در همه زمینه ها و عرصه ها، ازجمله امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، رسانه ای، امنیت در زمینه جان مردم، مال مردم و آبروی مردم است.
کد مطلب: 106271
برچسب ها: وزیر اطلاعات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *