; ?>; ?> رئیس جدید دیوان عالی کشور منصوب شد - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۵

رئیس جدید دیوان عالی کشور منصوب شد

سخنگوی جدید قوه قضاییه گفت: رییس قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم که از قضات باتجربه، روحانیون فاضل و اندیشمند هستند را برای ریاست دیوان عالی کشور انتخاب کردند.
سخنگوی جدید قوه قضاییه گفت: رییس قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم که از قضات باتجربه، روحانیون فاضل و اندیشمند هستند را برای ریاست دیوان عالی کشور انتخاب کردند.
به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در اولین نشست خبری خود در سال ۹۸ در سمت سخنگوی قوه قضاییه ضمن تبریک فرارسیدن میلاد امام زمان (عج) گفت: خدا را سپاسگزارم که بر من این منت را نهاد و از ریاست قوه  قضاییه تشکر می کنم که به این حقیر اعتماد کردند و باعث این شدند که هم نشینی و مصاحبت با شما را داشته باشم.
وی افزود: اهمیت کار رسانه و سختی کارتان بر ما محرز است و ما هم در دستگاه قضایی بسیار تلاش کردیم تا سختی قضاوت را به اثبات برسانیم ولی موفق نشدیم.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: مردم ما تلاش‌های شما را در سیل اخیر و حضور در جمع مردم و ایفای نقش خطیر شما را در انعکاس این حادثه و در انعکاس همت بلند مردم ایران و نیروهای مسلح و سپاه و ارتش و بسیج و جامعه مذهبی دیدند و نقش بی بدیل بود و من هم به سختی کار شما گواهی می دهم و هم از تلاش شما تشکر می کنم.
وی در ادامه از حجت الاسلام محسنی اژه ای معاون اول قوه قصاییه و سخنگوی سابق قوه قصاییه تشکر کرد و گفت: آنچه که اتفاق افتاد بنا به نظر ایشان بود که ایشان را از سخنگویی معاف کنند ولی همچنان ایشان معاون اول قوه قضاییه هستند.
رئیس جدید دیوان عالی کشور منصوب شد
وی در خصوص تغییرات جدید در دستگاه قضا اظهار کرد: جابجایی امروز که رئیس قوه قضائیه تصمیم به انجام آن گرفتند این است که از آنجا که حجت‌الاسلام به افتخار بازنشستگی نائل آمدند ریاست قوه قضائیه طی دو نشست طولانی با قضات عالی کشور و بر اساس مشورت‌هایی که از این طریق صورت گرفت آقای حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم که از قضات قدیمی دیوان عالی کشور و رئیس یکی از شعبات دادگاه تجدید نظر هستند و بیش از ۳۰ سال سابقه قضاوت دارند را امروز به عنوان رئیس جدید دیوان عالی کشور منصوب کنند.
وی افزود: سایر انتصابات هر گاه اتفاق افتاد و رقم خورد به اطلاع مردم و رسانه‌ها خواهیم رساند.
سخنگوی جدید دستگاه قضا اظهار کرد: در انتخابات دستگاه قضا جوان گرایی وجود دارد.
وی افزود: دیوان عالی کشور اقتضا خاص خودش را دارد نکته مهم این است که رئیس دیوان عالی کشور از درون دستگاه قضائی بوده است.
اسماعیلی با بیان این که توجه ویژه به درون گرایی در تغییرات جدید دستگاه قضا وجود دارد گفت: تلاش می‌شود انتخاب مدیران از داخل مجموعه قوه قضائیه باشد.
محمدعلی طاهری از لحاظ  مجازات حبس آزاد شده است
اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره  اخرین وضعیت پرونده محمدعلی طاهری  گفت: آقای طاهری پرونده‌ها و محکومیت‌های متعدد داشته و اخیرا دادسرای تهران از دادگاه تقاضا کرده که محکومیت ایشان در هم ادغام و رای واحد صادر شود.
وی افزود: اخیرا پرونده در دادگاه تجدیدنظر مطرح شد و در دادنامه دو فقره ۷.۵ سال حبس و مجازات‌های نقدی و محرومیت‌های اجتماعی و ... صادر شد و مجازات اشد در مورد ایشان یعنی ۷.۵ سال حبس مدنظر قرار گرفت و به پایان رسید و از حالت حبس ایشان آزاد شدند ولی برخی محرومیت‌های اجتماعی ایشان به قوت خود باقی است.
صد هزار زندانی مشمول عفو رهبری شدند
به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در اولین نشست خبری خود در سمت سخنگوی دستگاه قضا که بعد از ظهر امروز (سه شنبه) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: قریب به صد هزار نفر از زندانیان مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند که حدود ۶۰ هزار نفر از زندان آزاد شدند و حدود ۴۰ هزار نفر نیز تخفیف و تقلیل در محکومیتشان صورت گرفت.
وی همچنین در این نشست گفت: در پایان سال ۱۳۹۷ بر مبنای مأموریت و مسئولیت دادگاه انتظامی قضات به منظور تشویق و تقدیر از قضات کارآمد و شایسته و از ناحیه دادسرای انتظامی قضات، تعداد ۶ هزار و ۴۰۹ نفر از همکاران قضائی و اجرایی که حائز شرایط شناخته شده بودند در فروردین ماه ۹۸ مورد تقدیر قرار گرفتند.
کد مطلب: 106441
برچسب ها: دیوان عالی کشور
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *