۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۵

رایزنی‌های عراقچی با مقامات افغان

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ایران در دیدار با مقامات افغان بر گسترش مناسبات تهران و کابل در همه زمینه‌ها تأکید کرد.
 سید عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه کشورمان که به کابل سفر کرده، با «جاوید لودین» معاون وزیر خارجه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاونان وزرای خارجه در طی ۴ ساعت گفت‌وگو به بررسی مسائل مربوط به مناسبات دوجانبه پرداختند و بر گسترش روابط در همه زمینه‌ها تأکید کردند.

عراقچی و لودین در یک نشست مطبوعاتی نیز شرکت و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

جاوید لودین در این نشست خبری از میزبانی جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان افغان قدردانی و اعلام کرد که کشورش همواره در راستای داشتن روابط دوستانه و مستحکم با ایران تلاش کرده است.

عراقچی نیز در این دیدار بر گسترش روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تهران و کابل تأکید کرد.

وی با اشاره به میزبانی جمهوری اسلامی از مهاجران افغان در طول ۳۰ سال گذشته، درباره اتباع افغان که در ایران مرتکب جرم و جنایت شده‌اند، اظهار داشت: قوانین ایران در قبال همه از جمله اتباع خارجی یکسان است و هر کسی مرتکب جرمی شود باید مورد مجازات قرار گیرد.

براساس این گزارش، عراقچی همچنین در طی دو روز حضورش در کابل با مارشال فهیم معاون اول رئیس جمهور، زلمی رسول وزیر خارجه و رنگین دادفر سپنتا دبیر شورای عالی امنیت ملی افغانستان دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی و تبادل‌نظر پرداخت.

معاون وزیر خارجه ایران در ادامه سفر منطقه‌ای خود به هند و نپال هم خواهد رفت.
کد مطلب: 10659
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *