۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۸

کاهش بهای نفت در بازار آسیا

بهای نفت خام درمعاملات صبح روزدوشنبه بازار آسیا درپی افت بهای نفت در بازار نیویورک در پایان هفته گذشته و در واکنش به پیش بینی آژانس بین المللی انرژی مبنی بر کاهش تقاضا، تنزل یافت .
خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه در گزارشی از سنگاپور اعلام کرد: بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه نوامبر با ۷۲ سنت افت قیمت به ۹۱ دلار و ۱۴ سنت رسید ،

همچنین نفت برنت دریای شمال برای تحویل در زمان مشابه با ۵۸ سنت کاهش ، بشکه ای ۱۱۴ دلار و چهار سنت معامله شد .

تحلیلگران موسسه کارگزاری ˈ آی. جی مارکت ˈ سنگاپور در یادداشتی عنوان کردند : کاهش بهای طلای سیاه تحت تاثیر پیش بینی آژانس بین المللی انرژی مبنی بر پایین آمدن تقاضا برای سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ میلادی صورت گرفته است .

در این یادداشت همچنین عنوان شده است : داده های منتشر شده هفته گذشته بیانگر افزایش عرضه نفت خام آمریکا است و امکان ادامه یافتن این روند وجود دارد . این در حالی است که کندی رشد اقتصادی این کشور می تواند میزان تقاضای آن را کاهش دهد .

آژانس بین المللی انرژی روز جمعه با انتشار خبر کاهش میزان پیش بینی شده رشد تقاضای نفت خام تا سال ۲۰۱۶ میلادی عنوان کرد که با توجه به وخامت وضعیت اقتصاد جهانی پیش بینی خود را مربوط به متوسط رشد تقاضا در سال از ۱.۳ درصد به ۱.۲ درصد می رساند.

این گزارش افزود : آمار منتشر شده از سوی بخش انرژی در هفته گذشته از افزایش یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه ای میزان ذخایر امریکا و رسیدن آن به ۳۶۶ میلیون و ۴۰ هزار بشکه حکایت داشت . این در حالی است که کارشناسان پیشتر میزان افزایش ذخایر نفت این کشور را یک سوم مقدار اعلام شده پیش بینی کرده بودند .

این گزارش افزود : روز جمعه در بازار نیویورک ، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه نوامبر با ۲۱ سنت کاهش به ۹۱ دلار و ۸۶ سنت رسید.

در همین روز در بازار لندن نیز نفت برنت دریای شمال برای تحویل در زمان مشابه با یک دلار و ۹ سنت کاهش ، بشکه ای ۱۱۴ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.
کد مطلب: 10684
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *