۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۶
مسئول جمعیت وفاق اسلامی بحرین:

رژیم بحرین شرایط را بحرانی‌تر می‌کند

یک مسئول جمعیت وفاق اسلامی بحرین، هدف از احضار دبیرکل این جمعیت را اعمال فشار برای تغییر موضع وی در حمایت از جنبش مسالمت آمیز مردمی و سنجش واکنش مردم به بازداشت احتمالی وی دانست.
 "جلال فیروز" مسئول جمعیت وفاق اسلامی بحرین در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: احضار شیخ "علی سلمان" دبیرکل جمعیت وفاق از سوی مسئولان بحرینی با هدف بازجویی از وی درباره سفر اخیرش در راس هیاتی از مخالفان بحرینی به مصر، اقدامی تحریک آمیز از سوی مسئولان آل خلیفه است که به منظور اعمال فشار بر وی برای تغییر موضعش در حمایت از حرکت مسالمت آمیز مردم برای مطالبه حقوق مشروع خود صورت می‌گیرد.

وزارت کشور بحرین شنبه شب شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی را برای بازجویی در خصوص سفر به پایتخت مصر احضار کرد. شیخ علی سلمان دیروز (یکشنبه ۲۳ مهر ماه) در اداره کل بازپرسی و تحقیقات جنایی بحرین حاضر شد و پس از بازجویی صورت گرفته آزاد شد.

عضو ارشد جمعیت الوفاق افزود: این اقدام مسئولان آل خلیفه با محکومیت گسترده در محافل مختلف مواجه شده است زیرا شیخ علی سلمان مستحق این نوع برخورد نیست چرا که اولین بار نیست که وی به مصر یا دیگر کشورهای عربی یا غربی سفر می‌کند.

فیروز اظهار داشت: هدف شیخ علی سلمان برای سفر به کشورهای دیگر تشریح وقایع بحرین برای افکار عمومی عربی و جهانی و به ویژه افکار عمومی مصر بوده است.

وی همچنین گفت: بیانیه‌های بسیاری در محکومیت شیوه تعامل مسئولان بحرینی با شیخ سلیمان صادر شده است.

مسئول جمعیت وفاق بحرین با اشاره به مفاد حکم احضار شیخ علی سلمان و اتهامات وارده به وی مبنی بر دخالت در امور یک کشور دوست خاطرنشان کرد: این مساله مضحک است و بازجویی از شیخ سلمان درباره مسائل دیگری به غیر از اتهامات وارده در حکم احضار او بوده است.

فیروز خاطرنشان کرد: مسئولان بحرینی می‌خواهند که شیخ سلمان موضعی مغایر با موضع مردم که خواهان مطالبه حقوق مشروع خود هستند، اتخاذ کند.

وی با بیان این که اتهامات وارده به دبیرکل جمعیت وفاق سیاسی است، از اینکه وی از سوی بخش تخلف های اقتصادی احضار شده است، ابراز شگفتی کرد.

مسئول جمعیت وفاق بحرین تصریح کرد: رژیم آل خلیفه با این اقدام می خواهد وانمود کند که هیچ پرونده سیاسی در کشور وجود ندارد در حالی که با این رفتارها، کشور را به سوی پرتگاه‌های خطرناک سوق می‌دهد.

وی رژیم آل خلیفه را به تلاش برای سوء استفاده از جلسات شورای حقوق بشر در ژنو سوئیس برای کسب بهانه جهت کشتار هرچه بیشتر مردم بحرین متهم کرد.

فیروز با اشاره به شهادت دو نفر در بحرین در روزهای اخیر و بازداشت شماری از پرسنل بخش پزشکی و گسترش حملات شدید علیه مردم در تظاهرات روز جمعه گذشته، بعید دانست که رژیم آل خلیفه گامی در مسیر انحلال جمعیت وفاق بردارد.

وی درباره گسترش اقدامات سرکوبگرانه و امنیتی در کشور هشدار داد و گفت: این گونه رفتارها نه تنها کشور را از بحران رها نخواهد کرد ، بلکه به بحرانی تر شدن هرچه بیشتر اوضاع در بحرین منجر خواهد شد.

مجید میلاد عضو ارشد جمعیت وفاق ملی بحرین نیز اظهار داشت: هدف از احضار شیخ علی سلمان به یکی از مراکز امنیتی سنجیدن میزان واکنش مردم نسبت به بازداشت احتمالی وی بود در حالی که احضار وی باعث اعتراض گسترده مردم حتی در سایت‌های ارتباط اجتماعی شد.

میلاد به سفر اخیر شیخ علی سلمان به مصر اشاره کرد و گفت: شیخ علی سلمان هنگام بازجوئی با اتهامات "نشر اخبار کذب" و "دخالت در امور کشوری دوست" مواجه شد و بازجویان از شیخ سلمان سوالاتی درباره سفرش به مصر پرسیدند.

وی خاطرنشان کرد: بازجویی از شیخ سلمان بخشی از برنامه رژیم آل خلیفه برای محدود کردن حق آزادی بیان و ترساندن مخالفان و منع آنها از مطالبه حقوق قانونی خود است.

میلاد افزود: احضار شیخ علی سلمان اعتراضات گسترده‌ای در سایت‌های ارتباط اجتماعی به همراه داشت و کاربران این سایت‌ها اقدام احمقانه رژیم در احضار وی را اهانت به شخصیتی که منادی وحدت ملی و حامی مطالبات قانونی مردم است، می‌دانند.
کد مطلب: 10693
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *