۰
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۳

افتتاح موزه کودک شمالغرب کشور در ارومیه

نخستین موزه کودک شمال غرب کشور با حضور مسؤولانی از سازمان میراث فرهنگی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ارومیه افتتاح شد.
نخستین موزه کودک شمال غرب کشور با حضور مسؤولانی از سازمان میراث فرهنگی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ارومیه افتتاح شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان غربی، جواد زاهدی - مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی - در مراسم افتتاحیه موزه کودک ارومیه، با اشاره به اینکه این موزه با هدف شناساندن شگفتی‌های جهان افتتاح شده است، گفت: مقدمات ایجاد این موزه از سال ۹۵ کلید خورد و درنهایت با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان و در مساحت ۵۰۰ مترمربع در مدت ۸ ماه ساخته شد.
وی اظهار کرد: هدف از ایجاد موزه کودک، یادگیری و افزایش درک زیبایی‌های هستی به صورت ملموس برای کودکان و نوجوانان است.
مدیر کل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی با اشاره به کمبود انجمن تخصصی علمی در استان خاطرنشان کرد: با همت مسئولان و حمایت شورای شهر مقدمات ایجاد مرکز تخصصی علوم و نجوم در جوار موزه کودک فراهم شده و در روزهای آینده عملیات اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد.
زاهدی ادامه داد: تقویت کنجکاوی و پرسشگری در کودکان از اهداف اصلی ایجاد موزه کودک است؛ چراکه تقویت این استعداد کودکان زمینه ساز رشد سرمایه‌های انسانی است.
محمدرضا کارگر - مدیر کل امور موزه‌های کشور - نیز در مراسم افتتاح موزه کودک ارومیه که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، با اشاره به اینکه موزه‌ها باعث تغییر نگرش و نگاه مردم به محیط خودشان می‌شوند، تصریح کرد: اساس موفقیت به میزان تغییر نگاه مردم نسبت به میراث فرهنگی کشور خود است و این موزه گام مهمی در این راستا است.
وی با اشاره به اینکه برخی پروژه‌های بزرگ ساخته می‌شود ولی در اصل باعث تغییر نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: اساس تغییر در نگرش و فکر انسان آگاهی است و تا آگاهی ایجاد نشود، تغییر صورت نمی‌گیرد و موزه یکی از موضوعاتی است که باعث ایجاد آگاهی و تغییر می‌شود.
مدیر کل امور موزه‌های کشور اظهار کرد: باید برای ایجاد آگاهی در کودکان به آنها آموزش دهیم و موزه‌ها در میان تمامی نهادهای آموزشی بهترین و مؤثرترین نهاد آموزشی هستند.
وی کودکان را سرمایه‌های اجتماعی آینده دانست و گفت: ما باید هرچه در توان داریم برای آموزش کودکان به کار بگیریم؛ چراکه سرمایه گذاری در این حوزه بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت.
کارگر ادامه داد: تمامی مسئولان و مدیران آموزشی باید به موزه به‌عنوان یک وسیله آموزشی تأثیرگذار توجه جدی کنند و راه اندازی موزه‌های همچون موزه کودک نیاز جدی تمامی استان‌های کشور است.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز گفت: مهمترین عامل برای ساخت آینده کشور توجه به سرمایه‌های انسانی است.
فاضل نظری در مراسم افتتاحیه موزه کودک ارومیه که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: مهمترین عامل برای ساخت آینده کشور توجه به سرمایه انسانی است و کودکان امروز سرمایه‌های آینده کشور هستند.
نظری با اشاره به اینکه این موزه امکان تجربه ملموس را به کودکان می‌دهد تصریح کرد: کودکان و نوجوانان نیازمند یادگیری بلند مدت هستند و موزه این امکان را همراه با تجربه ملموس در اختیار آنها قرار می‌دهد.
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور خاطرنشان کرد: برای توسعه فرهنگ، تمدن و زبان مادری که سرمایه‌های عظیم یک کشور هستند و انتقال آنها به آیندگان، باید زمینه را برای آشنایی کودکان با فرهنگ فراهم کرد.
کد مطلب: 107176
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *