۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۶

مدارای اصولگرایان با احمدی نژاد

اصولگرایان تا زمان نیاز با احمدی نژادکردند


گمان نمی‌کنم احمدی‌نژاد بتواند به شکل یک قهرمان از عرصه خارج شود /افراد توانمند کشور باید با چشم پوشی از تسویه حساب‌های شخصی و جناحی، مشکلات را مهار کنند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مجلس ششم تاکید کرد: اصولگرایان که در انتخابات سال ۸۴ شعار‌های احمدی‌نژاد را مطابق میل خود یافته بودند با حمایت همه جانبه از وی موجب تشکیل دولت نهم و پس از آن نیز دولت دهم شدند در حالیکه احمدی‌نژاد پس از ورود و در اولین اقدام خود قوانین بازی سیاسی و حتی قوانین علمی مدیریت کشور را به هم زد.

به گزارش انتخاب ، حجت الاسلام حسین انصاری راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه خط قرمز همه گروه‌ها باید قانون اساسی باشد، تصریح کرد: کشور باید در چارچوبی اداره شود که تمام جنبه‌های قانونی، شرعی و خط امامی در آن رعایت شده باشد بنابراین کسانی که بین این‌ها تفکیک قائل می‌شوند چطور می‌توانند ادعا کنند که قانون اساسی خلاف اصولگرایی است؟ اصولگرایی در واقع تکیه بر اصول انقلاب است که آن هم بر اراده مردم استوار است.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان هرگز چیزی بیش از قانون اساسی نخواستند و اصولگرایان نیز حق ندارند چنین چیزی را طلب کنند. بنابراین معتقدم باید تنها کیفیت پیاده کردن سیاست‌ها با یکدیگر متفاوت باشد که آن هم در پای صندوق‌های رای باید آن را حل و فصل کرد.

انصاری راد با اشاره به انتخابات سال ۷۶ یادآور شد: در انتخابات سال ۷۶ پس از پیروزی اصلاح طلبان جناح مقابل در بازی قدرت و برای حل و فصل شکست خود تلاش کرد تا اصلاح طلبان را بی‌دین و خارج از اصول معرفی کند در حالیکه فراموش کردند کشور دارای قانون اساسی است و همه موظف‌اند در چارچوب آن عمل کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین خاطر نشان کرد: اصولگرایان که در انتخابات سال ۸۴ شعار‌های احمدی‌نژاد را مطابق میل خود یافته بودند با حمایت همه جانبه از وی موجب تشکیل دولت نهم و پس از آن نیز دولت دهم شدند در حالیکه احمدی‌نژاد پس از ورود و در اولین اقدام خود قوانین بازی و حتی قوانین علمی مدیریت کشور را به هم زد.

وی افزود: رئیس دولت نهم در ابتدا سازمان برنامه و بودجه که حاصل کار تاریخ بشری بود را منحل کرد و علاوه بر این شاهد این هستیم که با سفر هیئت دولت به شهرستان‌ها ظرف ۴ ساعت ۲۵۰ طرح را تایید می‌کند و نامه‌های میلیونی مردم را به شکلی کاملا غیر مرسوم پاسخ می‌دهد.

انصاری راد ادامه داد: دولت با مدیریت نادرست خود موجب تعطیلی بخشی از صنعت و کشاورزی کشور شد در صورتیکه درآمد نفتی ایران در دولت احمدی‌نژادبیش از ۱۶ سال ریاست جمهوری هاشمی و خاتمی بود و احمدی‌نژاد توانست افتتاح کننده طرح‌های دو دولت قبل باشد.

وی احمدی‌نژاد را به عنوان ابزار اصولگرایان برای فروپاشی جریان اصلاحات دانست و گفت: اصولگرایان تا زمانیکه می‌توانستند از وی برای رسیدن به هدف خود استفاده کردند و تلاش کردند تا زمانی که نیاز دارند با او مدارا کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه من معتقدم احمدی‌نژاد هم اکنون یک سیاست مدار شکست خورده است، تاکید کرد: علیرغم تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد گمان نمی‌کنم احمدی‌نژاد بتواند به شکل یک قهرمان از عرصه خارج شود و این تنها محصول شکست اصولگرایان و مجلس هشتم است چرا که وقتی می‌توانستند او را مهار کنند نسبت به این مساله کوتاهی کردند.

انصاری راد با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند با چشم پوشی تاریخ عملکرد ۸ ساله احمدی‌نژاد را فراموش کند، گفت: همانطور که امروز دولت‌ها نتیجه سیاست‌های اشتباه خود را می‌بینند احمدی‌نژاد هم باید برای تمام حرف‌ها و مواضع خود،حساب پس دهد.

نماینده مجلس ششم همچنین خاطرنشان کرد: من معتقدم امروز مسئولان کشور حتی خارج از دولت نیز وظیفه دارند کشور را از بحران کنونی خارج کنند چراکه به نظر من تسویه حساب‌های شخصی و جناحی تنها در انتخابات و پای صندوق‌های رای معنا پیدا می‌کند بنابراین هم اکنون افراد توانمند کشور باید با چشم پوشی از اختلافات، مشکلات را مهار کنند.

انصاری راد در تحلیل خود از انتخابات آتی یادآور شد: تنها راه مشخص شدن وزن افراد در عرصه سیاسی کشور برگزاری یک انتخابات آزاد است به گونه‌ای که همه طیف‌ها از جمله اصلاح طلبان بتوانند فعالیت‌های گروهی خود را داشته باشند. من معتقدم ایجاد چنین فضایی اساسا مبنای اداره کشور است. از سوی دیگر اگر جناح مقابل مدعی است که جریان اصلاحات پایگاهی ندارد باید راه را برای ورود آزادانه احزاب آن‌ها در انتخابات فراهم کنند. با این شرایط من اعلام می‌کنم که حتی در صورت شکست اصلاح طلبان من مقابل اصولگرایان سر تعظیم فرود خواهم آورد.
کد مطلب: 10720
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *