۲
۲
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۴۴
بن بست جریان اصولگرا برای رسیدن به کاندیدای واحد

جای خالی احمدی نژاد برای اصولگرایان در انتخابات 92

اصولگرایان پس از احمدی نژاد نمی توانند به کاندیدای واحدی برسند
اصولگرایان پس از احمدی نژاد نمی توانند به کاندیدای واحدی برسند
با توجه به اختلاف بین قالیباف، جلیلی و لنکرانی و رد صلاحیت تقریبا قطعی مشایی، دست جریان اصولگرا برای رقابت با هاشمی خالی است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر جریان اصولگرا برای انتخاب کاندیدای واحد به سنگ سخت خورده است. از قرار معلوم ورد هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات کار انتخاب کاندیدای واحد برای اصولگرایان را نه تنها سخت تر کرده بلکه کاندیداهای اصلی این جریان را به تنازع و رقابت نفسگیرتری کشانده است.
محمد باقر قالیباف، سعید جلیلی و کامران باقری لنکرانی سه کاندیدای اصلی جریان اصولگرا هستند که حاضر نیستند به نفع یکدیگر کنار بروند. از یک طرف قالیباف علی رغم کاهش محبوبیت و ریزش ستادهایش به هیچ عنوان حاضر نیست به نفع جلیلی یا لنکرانی کنار برود و مدعی است که در نظرسنجی ها بیشترین محبوبیت را دارد. این ادعای قالیباف اما مورد پذیرش ولایتی و حداد عادل دو عضور دیگر ائتلاف پیشرفت قرار نگرفت و همین باعث شده است که ائتلاف پیشرفت در عمل منحل شود. ستادهای سعید جلیلی هم به مدیریت وحید جلیلی(برادرش ) فعالیت خود را به ویژه در فضای مجازی گسترش داده و از قرار معلوم سعید جلیلی هم حاضر نیست به نفع سایر کاندیداهای این جریان کنار برود. باقری لنکرانی هم از حمایت مصباح یزدی و جبهه پایداری برخوردار است و آن قدر اعتماد به نفس کسب کرده است که خودش را کاندیدای اصلح اصولگرایان بداند. در این میان بین بدنه اجتماعی اصولگرایان و رسانه های این سه کاندیدا هم نبرد انتخاباتی سنگینی در جریان است.
حضور آیت الله هاشمی رفنجانی هم مزید بر علت شده تا اختلاف بین این سه کاندیدا عمیق تر شود. هر کدام از این سه کاندیدا مدعی هستند که تنها خودشان توانایی شکست دادن هاشمی را دارند.
این اختلاف ها باعث شده جریان مشایی- احمدی نژاد مدعی شود که اصولگرایان توانایی شکست هاشمی را ندارند فلذا این مشایی است که باید از فیلترینگ شورای نگهبان عبور کند و در مقابل هاشمی بایستد. بر همین اساس حامیان مشایی معتقدند که اگر مشایی در روز سه شنبه هم تایید صلاحیت نشود، حتما در پی اعتراض احمدی نژاد و حکم حکومتی به گردونه انتخابات باز می گردد، تا هاشمی رفسنجانی را در انتخابات شکست دهد.
البته تحلیل گران سیاسی معتقدند که تایید صلاحیت مشایی هزینه سنگینی دارد چرا که در چهار سال گذشته جریان اصولگرا بیشترین تبلیغات منفی را علیه وی راه انداخته تا زمینه رد صلاحیت و بی اعتباری وی را فراهم کند و مانع اجرای مدل پوتین- مدودوف شود. از طرف دیگر مخالفت صریح مراجع با تایید صلاحیت مشایی و مخالفت مکتوب رهبر انقلاب با معاون اولی مشایی باعث شده که مخالفان مشایی نتیجه بگیرند کار وی قبل از ورود به انتخابات تمام شده است.
به هرحال فارغ از اینکه مشایی رد یا تایید صلاحیت شود، آن چیزی که این روزها جریان اصولگرا را با مشکل مواجه کرده است، فقدان یک فرد قدرتمند برای انتخابات ریاست جمهوری است. فردی مثل احمدی نژاد که در انتخابات سال ۸۴ و۸۸ تا حدود زیادی خیال اصولگرایان را از داشتن یک چهره برای رقابت با رقیب راحت کرده بود.
کد مطلب: 30472
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


اره واقعا خالیه ...
محمود
United States
آقا ما هی میگیم پرونده ی اصول گرایی تموم شده باز شما گزارش می دی بیخود تایپیست محترم سایت رو خسته می کنید.آقا تموم شد، اصول گرایی تموم شد.خدا پدر احمدی نژاد و بیامرزه که باعث شد اصول گراها نزد ملت از بین برن.نزد عقلا از برن.احمدی نژاد ماری بود تو آستین اصول گرایی که آنها را بلعید.