۰
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۲

آرسنال و چلسی در فینال لیگ اروپا

آرسنال و چلسی با شکست حریفانشان به فینال لیگ اروپا صعود کردند.
آرسنال و چلسی با شکست حریفانشان به فینال لیگ اروپا صعود کردند.
به گزارش ایسنا، دیدارهای برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا پنج شنبه شب برگزار و چهره دو تیم فینالیست مشخص شد.
در مهمترین بازی آرسنال در مستایا مهمان والنسیا بود و با پیروزی ۴ بر ۲ راهی فینال شد.
والنسیا از ابتدا بازی را تهاجمی آغاز کرد و توانست در دقیقه یازده توسط کوین گامیرو به گل برسد. این گل میزبان را به بازگشت امیدوار کرد اما ۶ دقیقه بعد اوبامیانگ بازی را مساوی کرد تا شرایط به نفع توپچی‌های لندن برگردد. در ادامه تلاش‌های والنسیا برای گلزنی بی نتیجه بود و آرسنال نیز از فرصت‌هایش بهره نبرد.
در نیمه دوم بر خلاف جریان بازی آرسنال به گل رسید. الکساندر لاکازت در دقیقه ۵۰ گلزنی کرد. شرایط برای والنسیا سخت‌تر شد و این تیم برای صعود به فینال به سه گل نیاز داشت. هشت دقیقه بعد گامیرو بازی را به تساوی رساند تا امیدها برای والنسیا زنده شود اما اشتباه‌های مدافع‌های این تیم باز هم منجر به باز شدن دروازه شأن شد. اوبامیانگ در دقیقه ۶۹ دبل کرد. این بازیکن شب درخشان خود را با هت تریک تکمیل کرد. او در دقیقه ۸۸ بازی را ۴ بر ۲ به نفع تیمش کرد. آرسنال برای نخستین بار به فینال این رقابت‌ها راه یافت.
در دیگر بازی چلسی به مصاف اینتراخت فرانکفورت رفت که تیم انگلیسی توانست در ضربات پنالتی پیروز شود و به فینال صعود کند.
روبین چیک در دقیقه ۲۸ تک گل نیمه نخست را به ثمر رساند تا میزبان با پیروزی به رختکن برود. با این حال در دقایق نخست نیمه دوم لوکا یوویچ گل مساوی را به ثمر رساند. در ادامه تلاش‌های دو تیم بی نتیجه بود و بازی باید در وقت‌های اضافه دنبال می‌شد.
در ۱۵ دقیقه نخست وقت‌های اضافه با وجود این که توپ در اختیار چلسی بود موقعیت‌های گل برای فرانکفورت بود. نخستین بار داوید لوئیس توپ را از روی خط دروازه برگرداند و سپس داویده زاپاکوستا اجازه نداد توپ وارد دروازه تیمش شود.
در نیمه دوم وقت‌های اضافه سسار آسپیلیکوئتا توانست دروازه مهمان را باز کند اما داور خطای کاپیتان چلسی را گرفت و گل را مردود اعلام کرد. در ادامه توپی از خط دروازه‌ها رد نشد و برنده باید در ضربات پنالتی مشخص می‌شد.
دو تیم ضربات نخست خود را به گل تبدیل کردند اما چلسی نتوانست ضربه دوم خود را وارد دروازه فرانکفورت کند. تیم آلمانی ۳ بر ۲ پیش افتاد. کپا ضربه چهارم فرانکفورت را مهار کرد و داوید لوئیس بازی را ۳ بر ۳ کرد. دروازه بان چلسی ضربه بعدی را هم مهار کرد تا همه چیز برای صعود آبی‌های لندن مهیا باشد. ادن هازارد آخرین ضربه چلسی را به گل تبدیل کرد و چلسی دومین فینالیست لیگ اروپا لقب گرفت.
کد مطلب: 107432
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *