۰
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۷

بومی‌سازی آموزش هوشمند الفبای فارسی

یک واحد فناور در پارک علم و فناوری استان همدان با به کارگیری فناوری واقعیت افزوده، موفق به بومی‌سازی آموزش هوشمند الفبای فارسی شده است.
یک واحد فناور در پارک علم و فناوری استان همدان با به کارگیری فناوری واقعیت افزوده، موفق به بومی‌سازی آموزش هوشمند الفبای فارسی شده است.
به گزارش ایسنا، یونس وصالی مدیرعامل یک واحدفناور مستقر در پارک علم و فناوری استان همدان گفت: تعدادی از معلمان مقطع ابتدایی با استفاده از فناوری واقعیت افزوده موفق به طراحی و تولید فلش کارت‌هایی شدند که برای دانش‌آموزان کلاس اول کاربرد دارد.
وی ادامه داد: پس از نصب اپلیکیشن، فلش کارت‌هایی که به منظور آموزش الفبا طراحی شده‌اند، به صورت هوشمند و سه بعدی تمامی الفبا را برای دانش آموزان توضیح می‌دهند؛ به طوری که آموزش الفبا برای آن‌ها جذاب‌تر شود.
مدیر این واحد فناور ضمن اشاره به اینکه نرم افزار هوشمند فوق برای نخستین بار در کشور تولید شده است، گفت: فناوری واقعیت افزوده تاکنون در بخش‌های مختلف کاربرد داشته و اکنون در حوزه آموزش الفبا به کار گرفته شده است.
وصالی درباره ایجاد اشتغال در تولید این محصول فناورانه گفت: با ایجاد اشتغال برای طراحی و بازاریابی فروش این محصول، ۱۵ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شرکت استخدام کرده‌ایم.
وی با اشاره به تولید نمونه خارجی این محصول گفت: این محصول در سال ۲۰۱۴ به عنوان برترین محصول کمک آموزشی معرفی شد و در یک فستیوال خارجی جایزه گرفت. نمونه تولیدی کشور ما با استفاده از فناوری تجزیه تصویر به صورت سه بعدی و متحرک است در حالی که نمونه خارجی آن متحرک نیست و اشکال به صورت ثابت هستند.
مدیر این واحد فناور همچنین اختصاص چندین جایزه معتبر در کشور به محصول فوق را یادآور شد و افزود: با توجه به اینکه درخواست‌هایی از کشورهای آسیای شرقی، ایتالیا و قطر داریم، می‌خواهیم این محصول را به تولید انبوه برسانیم و به کشورهای فوق صادر کنیم.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وصالی درباره دریافت حمایت از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز خاطر نشان کرد: ما تسهیلات کمی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرده‌ایم. این در حالی است که برای توسعه و تولید انبوه این محصول نیازمند حمایت‌های بیشتری هستیم.
کد مطلب: 107521
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *