۰
شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۷

حذف تریبون انجمن اسلامی در دیدار رهبری

جمعی از دانشجویان سراسر کشور چهارشنبه شب میهمان رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند.آن گونه که برخی دانشجویان روایت می کنند قرار بوده ۱۲ تن از نمایندگان تشکلها ابتدا در محضر حضرت آیت الله خامنه ای صحبت کنند؛ اما در نهایت ۱۱ تن از نمایندگان تشکلها موفق به بیان نقطه نظرات خود می شوند.
حذف تریبون انجمن اسلامی در دیدار رهبری
جمعی از دانشجویان سراسر کشور چهارشنبه شب میهمان رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند.آن گونه که برخی دانشجویان روایت می کنند قرار بوده ۱۲ تن از نمایندگان تشکلها ابتدا در محضر حضرت آیت الله خامنه ای صحبت کنند؛ اما در نهایت ۱۱ تن از نمایندگان تشکلها موفق به بیان نقطه نظرات خود می شوند.

تمام دانشجویان تریبون دار، متعلق به یک جریان سیاسی؟
مهرداد پولادی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در گفت وگو با ایرناپلاس با توجه به ضیافت افطاری بیت رهبری و لغو تریبون سخنرانی نماینده انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران نزد رهبر انقلاب گفت: از ابتدای هفته گذشته اعلام شده بود که امسال انجمن اسلامی در افطاری بیت رهبری تریبون دارد و این موضوع حتی رسانه‌ای هم شده بود. اما در ساعات منتهی به آغاز مراسم ناگهان بدون ذکر هیچ دلیلی به ما اعلام شد که تریبون سخنرانی نماینده انجمن در این مراسم لغو شده است. فارغ از اینکه چه کسانی و با چه دلیلی دست به انجام چنین کاری زده‌اند، باید گفت که این قبیل اقدامات به زیان کشور است.
پولادی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که قصد داشتم در حضور رهبری طرح کنم، تبعیض‌هایی است که علیه گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی به بهانه‌های مقدس اعمال می‌شود. این رفتارهای تبعیض‌آمیز به انسجام داخلی کشور آسیب می‌زند و این در حالی است که امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به انسجام و وحدت برای ایستادگی در مقابل خدعه‌های دشمنان نیاز دارد. مصداق همین رفتارهای تبعیض‌آمیز، چینش دانشجویان سخنران در افطاری بیت رهبری است که همگی متعلق به یک جریان سیاسی هستند. این در حالی است که نه فقط ما، که جریانات و سایر اتحادیه‌های دانشجویی پایبند به قانون اساسی نیز حق دارند تا آزادانه مسائلشان را با رهبری مطرح کنند. حذف صداهای منتقد شائبه مهندسی این جلسه را ایجاد می‌کند در حالی که نباید شائبه سیاسی‌کاری در انتخاب سخنرانان چنین مراسمی که نه جناحی و سیاسی بلکه ملی است، ایجاد شود.
این فعال دانشجویی با اشاره به تعداد تریبون های حاضر در این مراسم ادامه داد: تشکل های موسوم به چهار به علاوه یک که هرکدام گفتمان اصولگرایی را نمایندگی میکنند و همواره در این جلسات به ایراد سخن میپردازند، این بار هم مواضع خود را بیان کردند اما گفتمانی که با اقبال بیشتری در دانشگاه همراه است حتی یک تریبون هم نداشت. رهبری همواره در سخنانشان از شنیده شدن صداهای مختلف دفاع کرده‌اند و این سوال مطرح است که چرا ساعاتی پیش از آغاز مراسم سخنرانی نماینده انجمن اسلامی لغو شده است. این سناریو که دو سال پیش هم تکرار شده بود در شأن کسانی که برای چنین مراسم مهمی تصمیم می‌گیرند نیست.
این عضو انجمن اسلامی در پاسخ به این سوال که چه ارگان هایی مسئول ممانعت از این سخنرانی بودند بیان کرد: ما بعد از این همه سال متوجه نشدیم که چه شورا و چه نهادی تصمیم گیر نهایی سخنرانان است. ولی آنچه واضح است آن است که مجموعه وزارتین بهداشت و علوم و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصمیم گیرنده درباره سخنرانان این جلسه هستند و در نهایت این نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری است که اسامی نهایی سخنرانان را به بیت رهبری ارسال می‌کند.
اما لغو تریبون انجمن اسلامی با واکنش نمایندگان سایر تشکل ها نیز همراه بود. مهدی بختیاری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در توئیتی در این باره نوشت: در این یک سال گذشته که مسئولیت بسیج دانشگاه تهران را برعهده داشتم، مهرداد پولادی مسئولیت انجمن اسلامی را بر عهده داشت و از نظر تفکر سیاسی کاملاً در تضاد همدیگر هستیم. اما دیروز که فهمیدم بعضی از آقایان که فهم صحیحی از ماجرا ندارند، سخنرانی ایشان را در دیدار دانشجویی لغو کردند، ناراحت شدم.
امین شریفی دانشجویی که به نمایندگی از هیأت های دانشجویی و گروههای جهادی در این دیدار صحبت کرده بود در توییتی به این اتفاق واکنش داد و نوشت: «شنیدم دیروز قرار بوده دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران هم در دیدار دانشجویی صحبت کند ولی ساعت ۱۵ کنسل شده ولی نه بیانیه داده و نه تحریم. پاشده آمده در مراسم نشسته و آنجا هم حتی شلوغ کاری نکرد. حقیقتاً دمش گرم. درس گرفتم ازش. نمی دانم اگر من بودم چه کار می کردم؟»
این در حالی است که بعضاً تریبون نماینده نشریات دانشجویی را به یکی از دانشجویان با گرایش متفاوت از تشکلهای حاضر در این دیدار اختصاص می دادند. از جمله سال گذشته سحر مهرابی به عنوان نماینده نشریات دانشجویی حاضر شد و سخنان متفاوتی را ارائه کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ترکیب دانشجوهایی که در این دیدار سخنرانی کردند به این شرح است: محمد امین مهدی پور، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، امین شریفی، نماینده هیأتهای دانشجویی و گروههای جهادی، طه بیات، نماینده انجمنهای علمی دانشجویی وزارت بهداشت و درمان، رضا باستانی، دانشجوی دکترای حقوق و نماینده بنیاد علمی نخبگان، سعید شعبانیان، نماینده کانونهای فرهنگی دانشگاهها، علیرضا شریفی، نماینده بسیج دانشجویی، محمدحسین صبوری، دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی، رضا پیوندی، نماینده نشریات دانشجویی، پیام مرادی، دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، نرگس حسینی، نماینده دفتر تحکیم وحدت و مرضیه افشارنیا، نماینده تشکلهای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی.
کد مطلب: 108261
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *