۰
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۵

نظر ترامپ درباره اعدام مقامات کره شمالی

دونالد ترامپ نسبت به صحت گزارش‌ها درباره اقدام رهبر کره شمالی در از بین بردن مقامات سازمان دهنده نشست هسته‌ای شکست خورده او با رئیس جمهور آمریکا اظهار تردید کرد.
دونالد ترامپ نسبت به صحت گزارش‌ها درباره اقدام رهبر کره شمالی در از بین بردن مقامات سازمان دهنده نشست هسته‌ای شکست خورده او با رئیس جمهور آمریکا اظهار تردید کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به گزارشات اخیر رسانه‌ها درباره مشاهده شدن کیم یونگ چول مقام ارشد کره شمالی در مذاکرات با آمریکا در کنار کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در یک تئاتر اشاره کرد در حالی که قبلاً گزارش شد که کیم یونگ چول محکوم به اعمال شاقه شده است.
ترامپ گفت: آنها (رسانه‌ها) دوست دارند فوراً کیم جونگ اون را مقصر اعلام کنند. آنها گفتند که این فرد کشته شده در حالی که او کشته نشده بود و شبی در یک تئاتر حضور داشت. بنابراین او کشته نشده بود. ۴ نفر دیگر نیز که در رسانه‌ها صحبت از بین رفتنشان مطرح شده من چیزی درباره آنها نمی‌دانم.
رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتش به اشتباه گفت که کیم یونگ چول براساس گزارش‌ها اعدام شده است. در حالی که ظاهراً او را کیم هیوک چول فرستاده ویژه پیونگ‌یانگ به آمریکا اشتباه گرفته است که در گزارش‌ها گفته شده بود که کیم هیوک چول به همراه چهار مقام دیگر وزارت خارجه کره شمالی که دست اندرکار نشست ترامپ با کیم جونگ اون در هانوی بودند، اعدام شده است.
سی‌ان‌ان نیز به نقل از چند منبع آگاه گزارش کرد که کیم هیوک چول در بازداشت است.
ترامپ در اظهار نظر درباره گزارش تسویه این مقامات کره شمالی در نشستی با لئو واردکار نخست وزیر ایرلند گفت: من نمی‌دانم آیا این گزارشات درست است یا خیر. یکی از کسانی که درباره‌اش صحبت شده و فرض شد که اعدام شده اصلاً اعدام نشده بود.
رئیس جمهور آمریکا اظهار اطمینان کرد که در نهایت بتواند توافق هسته‌ای با کیم جونگ اون را به رغم بدبینی برخی مقامات دولت خودش و قانونگزاران آمریکایی برقرار کند.
ترامپ اظهار کرد: من فکر می‌کنم رئیس کیم دوست دارد که توافقی برقرار کند و من هم دوست دارم با او توافق برقرار کنم.
رئیس جمهور آمریکا گفت معتقد است تلاش‌هایش برای دستیابی به این توافق خیلی خوب به پیش می‌روند هر چند که مدتی است مذاکرات سطح عالی بین دو کشور وجود نداشته و کره شمالی اخیراً موشک کوتاه برد آزمایش کرد.
ترامپ با کم اهمیت دانستن آزمایش موشکی کره شمالی که به گفته جان بولتون مشاور امنیت ملی خودش و هم پیمانان آمریکا ناقض تحریم شورای امنیت سازمان ملل بوده گفت: موضوع آزمایش سلاح چشمگیری مطرح نبوده و صادقانه باید گفت که مدت زیادی است که هیچ گونه آزمایش هسته‌ای از سوی کره شمالی رخ نداده است.
اخیراً یک روزنامه کره جنوبی گزارش کرد: کیم یونگ چول ناپدید و به اعمال شاقه محکوم شده است.
کد مطلب: 108921
برچسب ها: کره شمالی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *