۰
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۱

پاسخ مالک کشتی ژاپنی به ادعای آمریکا

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه به نقل از شرکت ژاپنی مالک نفتکش آسیب دیده در حوادث دریای عمان با رد دخالت مین و اژدر، احتمال پرتاب گلوله به سوی این شناور را مطرح کرد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه به نقل از شرکت ژاپنی مالک نفتکش آسیب دیده در حوادث دریای عمان با رد دخالت مین و اژدر، احتمال پرتاب گلوله به سوی این شناور را مطرح کرد.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از شرکت کشتیرانی ژاپنی مالک کشتی کوکوکا کارجس (Kokuka Courageous) (یکی از دو کشتی ای که در دریای عمان آتش گرفت) خبر داد که ملوانان این نفتکش لحظاتی پیش از حمله، اجسامی را در هوا مشاهده کردند که این امر نشان می دهد نفتکش مزبور بر اثر برخورد به مین آسیب ندیده است.
آسوشیتدپرس نوشت که این اظهارات با فیلم ارتش آمریکا که نیروهای ایرانی را متهم به جداسازی مینی منفجر نشده از یکی از دو کشتی کرده بود، در تناقض است.
بر اساس این گزارش، نفتکش ژاپنی حامل فرآورده های نفتی به مقصد سنگاپور و تایلند بود و دو بار روز پنج شنبه به آن حمله شد که به علت خسارات وارده ۱۱ خدمه آن مجبور به ترک این شناور شدند.
یوتاکا کاتادا (Yutaka Katada) رئیس شرکت کشتیرانی ژاپنی امروز گفت که معتقد است اجسامی که ملوانان در هوا مشاهده کرده اند گلوله باشد. وی امکان دخالت اژدر و مین را رد کرد چرا که به گفته او خسارات وارد شده فراتر از خط تراز کشتی با سطح آب (واترلاین) است. وی گزارش های حاکی از برخورد مین با این نفتکش را "نادرست" خواند.
به گفته کاتادا، خدمه نفتکش مزبور شناور نیروی دریایی ایران را نیز در آن نزدیکی مشاهده کردند ولی مشخص نساخت که این اتفاق پیش از حادثه رخ داده و یا پس از آن. نفتکش ژاپنی از حمله اول که موتورخانه آن را هدف قرار گرفته بود جان سالم به در برد ولی حمله دوم به سمت راست بدنه آن آسیب زد.
کد مطلب: 109395
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *