۰
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۷

آمریکا از هر فرصتی برای اذیت استفاده می‌کند

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هیچ تفاوتی میان دعوت به مذاکره از سوی آمریکا و یا تهدید کردن این کشور وجود ندارد، گفت: هیچ تفاوتی میان لحن آرام و لحن تند آمریکا وجود ندارد.
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هیچ تفاوتی میان دعوت به مذاکره از سوی آمریکا و یا تهدید کردن این کشور وجود ندارد، گفت: هیچ تفاوتی میان لحن آرام و لحن تند آمریکا وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، یحیی کمالی‌پور با اشاره به محورهای بیانات مقام رهبری در مرقد مطهر امام خمینی (ره) و با اشاره به موضوع مقاومت که از سوی ایشان مورد تاکید قرار گرفته بود، اظهار کرد: هنگامی که صحبت از مقاومت می‌شود مقاومت همه‌جانبه در عرصه‌های مختلف مورد نظر است. اگر این مقاومت جنبه همگانی داشته باشد باید به بسترسازی در حوزه‌های مختلف توجه کنیم.
وی افزود: از جمله حوزه‌هایی که باید در این عرصه مورد توجه قرار گیرد فرهنگ، اجتماع، اقتصاد، سیاست و حوزه دفاعی و نظامی است. هنگامی که صحبت از مقاومت در حوزه اقتصادی است به این معناست که ما باید اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی را مورد توجه قرار دهیم و برای ایجاد بستر مناسب برای رفع موانع از این سه مؤلفه تلاش کنیم. در واقع باید به گونه‌ای عمل کنیم که محورهای مقاومت بتواند بر این سه مؤلفه مهم تکیه کند و راه خود را پیش ببرد.
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حوزه مسائل نظامی نیز این چنین است. توجه هرچه بیشتر به صنایع دفاعی و موشکی، استفاده از امکانات رفاهی روز به منظور دفاع از مرزهای آبی، هوایی و خاکی از جمله مواردی است که باید برای بسترسازی موضوع مقاومت در حوزه نظامی مورد نظر قرار دهیم. در حوزه سیاست باید عدم وابستگی را مورد اهتمام قرار دهیم، چرا که آمریکایی‌ها می‌خواهند به هر قیمتی کشور ما را به زمین بزنند و ما باید در مقابل آنها مقاومت کنیم و به قدرت و ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم.
کمالی‌پور ادامه داد: اگرچه باید در این حوزه موضوعات دیگری را مورد توجه قرار داد تعامل با همسایگان مشترک‌المنافع، دفاع از مظلوم در مقابل ظالم از جمله مواردی است که در حوزه سیاست برای بسترسازی مقاومت باید مورد اهتمام قرار گیرد.
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حوزه مقاومت اگر صرفاً در یک مؤلفه مؤثر گام برداریم و از مؤلفه دیگر غفلت کنیم به آنچه که مورد توجه است دست پیدا نخواهیم کرد برای مثال اگر صرفاً به موضوع دفاعی و نظامی بپردازیم و دارای مشکلات اقتصادی باشیم، آن مقاومتی که مدنظر ما است حاصل نخواهد شد و بالعکس اگر مانند خیلی از کشورها اقتصاد خوبی داشته باشیم و در حوزه نظامی ضعف داشته باشیم باز هم از دستیابی به مقاومتی مؤثر جا خواهیم ماند.
وی ادامه داد: ما باید در عرصه‌های مختلف و در تمام حوزه‌ها ابزار و بسترهای لازم را برای داشتن مقاومتی مؤثر طراحی، اجرا و عملیاتی کنیم. آن زمان می‌توانیم ادعا کنیم که در حوزه‌های مختلف دارای مقاومتی مؤثر هستیم. در واقع تمام آنچه که ما اکنون برای آن ایستادگی می‌کنیم همان مقاومت و در یک کلام همان شعار آرمانی اول انقلاب است یعنی نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ایران‌.
کمالی‌پور با اشاره به مواضع متناقض آمریکا در مقابل ایران یعنی مطرح کردن تهدیدات از سویی و دعوت به مذاکره از سویی دیگر، اظهار کرد: دشمن برای زمین زدن کشور ما استراتژی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را مورد نظر دارد. در واقع ما باید بدانیم هیچ تفاوتی میان لحن تند و لحن آرام آنها وجود ندارد. هیچ تفاوتی میان دعوت به مذاکره و یا تهدید و حمله از سوی آنها وجود ندارد. در هر شرایطی آنها قصد دارند اهداف شوم خود را به ثمر برسانند. در واقع در این شرایط به مذاکره تن دادن یک سازش است و سازش در شرایط کنونی به معنای شکست است.
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: هرچند هیچ کدام از این موارد از نگاه بین‌المللی و حقوقی برای ما مؤثر نخواهد بود، چرا که آمریکایی‌ها مانند مار خوش خط و خالی هستند که یک زمان خوش خط و خالی را نشان‌مان می‌دهند و یک زمان زهر، ولی در هر حال مار هستند از هر فرصتی برای نیش زدن استفاده می‌کنند.
کد مطلب: 109425
برچسب ها: مجلس آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *