۰
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

پیام ترامپ به رئیس جمهور موقت الجزایر

رئیس جمهوری آمریکا ضمن ارسال پیامی به نخست وزیر موقت الجزایر، نسبت به گسترش همکاری‌های دوجانبه اعلام آمادگی کرد.
رئیس جمهوری آمریکا ضمن ارسال پیامی به نخست وزیر موقت الجزایر، نسبت به گسترش همکاری‌های دوجانبه اعلام آمادگی کرد.
به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری رسمی الجزایر، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به مناسبت پنجاه و هفتمین سالروز استقلال الجزایر از استعمار فرانسه پیامی به عبدالقادر بن صالح، رئیس جمهور موقت الجزایر فرستاد. وی در این پیام نسبت به ادامه همکاری میان دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله افزایش حجم تجارت آزاد، منصفانه و متقابل، گسترش همکاری‌ها در زمینه امنیت و تبادلات میان دو کشور با هدف برقراری روابط جدید ابراز خرسندی کرد.
ترامپ در این پیام افزود،‌ "دوستی و شراکت میان آمریکا و الجزایر هر سال مستحکم‌تر می‌شود، تا جایی که دو کشور در کنار یکدیگر با تروریسم مبارزه کرده، روابط آموزشی و فرهنگی را تقویت و همکاری اقتصادی میان خود را گسترش داده‌اند".
همچنین رئیس جمهوری آمریکا از نقش الجزایر در منطقه شمالی آفریقا قدردانی کرده و گفت که "از تلاش‌های الجزایر در ایجاد راه‌حل‌های سیاسی مسالمت‌آمیز در قبال چالش‌های متعدد در منطقه از مالی گرفته تا لیبی قدردانی می‌کند".
از سوی دیگر، سایت خبری المیادین از سخنرانی قریب الوقوع بن صالح خبر داد که احتمالا طی آن به موضوع لغو زمان انتخابات مشخص شده و تعیین زمان جدید دیگری می‌پردازد. منابع ذی‌ربط در الجزایر پیش از این اعلام کرده بودند، انتخابات ریاست جمهوری چهارم ژوئیه برگزار می‌شود.
همچنین قرار است بن صالح در سخنرانی مذکور خود خواستار گفت‌وگوی ملی جامع در چارچوب همایش ملی باشد؛ همایشی که پیشنهادات سیاسی مطرح شده را با هدف تشکیل هیئت ملی مستقل برای نظارت بر انتخابات بررسی می‌کند.
سایت المیادین اعلام کرد، احتمالا دولت نورالدین بدوی استعفا می‌دهد که این اقدام همان درخواست اصلی جنبش مردمی است.
پیشتر رئیس جمهور موقت الجزایر خطاب به مردم این کشور گفته بود که خواهان گفت‌وگو است و شرایط را برای برگزاری انتخابات شفاف تضمین می‌کند. وی افزود، این وضعیت او را مجبور می‌کند که تا زمان انتخاب رئیس جمهور، مسئولیت خود را بر عهده بگیرد. بن صالح از طبقه سیاسی و مدنی نیز خواسته بود، برای دستیابی به توافق، گزینه گفت‌وگوی جامع را انتخاب کنند.
کد مطلب: 110417
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *