۰
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۲۳

عامل بحران اقتصادی به زعم چینی ها

همزمان با تبلیغات نامزدان انتخابات آمریکا علیه پکن، رسانه های دولتی چین واشنگتن را عامل اصلی چالش های اقتصادی جهان معرفی کردند.
 پس از آنکه وزارت خارجه چین از نامزدان ریاست جمهور آمریکا خواست اخلاق را رعایت کرده و تحت تاثیر سیاست های انتخاباتی قرار نگیرند، مطبوعات مهم چاپ پکن نیز به جنگ نرم و پاسخگویی خود در مقابل آمریکا شدت بخشیده اند.

در دومین مناظره نامزدان ریاست جمهور آمریکا، ˈمیت رامنیˈ و ˈ باراک اوباماˈ هر دو برای چندمین بار طی هفته های اخیر چین را عامل مشکلات اقتصادی کشورشان از جمله مساله بیکاری معرفی کردند.

در این رابطه ، ارگان حزب حاکم چین امروز طی گزارشی آمریکا را مسبب مشکلات و چالش های اقتصادی داخلی خود و همچنین جهان معرفی کرد.

روزنامه ˈ مردم ˈ به تجاوز نظامی آمریکا به خاک افغانستان، عراق و لیبی اشاره کرده و آورده است: به رغم تلاش برای کسب پیروزی ارمغان این تجاوزها و حرکت های غیرمنطقی نابسامانی اقتصادی در داخل آمریکا و کشورهای دیگر بوده است.

این روزنامه تاکید کرد، آمریکا می خواهد کشورهای دیگر از جمله چین را مسبب مشکلات اقتصادی خود معرفی کند در صورتی که حمله به افغانستان و عراق هم باعث بروز مشکل در آن کشورها شد و هم بی نتیجه ماند.

ارگان حزب حاکم چین تصریح کرد که جهان امروز از این حملات و جنگ هایی که آمریکا به راه انداخته است رنج می برد و حملات تروریستی نیز اغلب در مناطقی که نظامیان آمریکایی اشغال کرده اند بوقوع می پیوندند.

روزنامه مردم خاطر نشان کرد: امروز مردم آمریکا هم درمانده شده اند که باید کدام نامزد را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند زیرا هر دو نفر تعهد مشخصی برای بهبود شرایط داخلی و بین المللی ندارند.

به نوشته نشریه چینی ، مردم آمریکا به رییس جمهوری نیاز دارند که مشکلات اقتصادی و بیکاری را حل کند اما متاسفانه نامزدان فعلی هنوز قولی برای تحقق این اهداف نداده اند.

ˈ چین ستیزیˈ و حمله به کشورهای دیگر در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به یک حربه اصلی تبدیل شده است.

این در حالیست که چین نیز برای مصاف با توطئه های آمریکا دست به جنگ نرم تازه ای علیه واشنگتن زده است.

براساس نظر سنجی هایی که اخیر منتشر شده جو آمریکا ستیزی در چین نیز افزایش یافته است .

بر این اساس، تعداد افرادی که معتقدند روابط با آمریکا و چین از نوع مشارکتی است از ۶۸ درصد دو سال قبل به ۳۹ درصد کاهش یافته است. در مقابل تعداد افرادی که معتقدند روابط چین و آمریکا خصونت آمیز است از هشت درصد به ۲۸ درصد رسیده است .

در واکنش به این نظر سنجی ها، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در تحلیلی نوشت: جذابیت آمریکا و دولت اوباما برای مردم چین در دو سال اخیر کاهش داشته و از ۵۸ درصد به ۴۳ درصد تقلیل یافته است.

این خبرگزاری می افزاید: در مقابل دشمنی و عدم علاقه به آمریکا از ۳۷ درصد به ۴۸ درصد افزایش یافته است.

منابع رسانه ای دولتی چین این هفته در گزارش هایی جو انتخاباتی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را ˈ شرم آورˈ توصیف کردند.
کد مطلب: 11125
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *