۰
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۵

۱۵۰ هزار پناهنده سوری در مصر

آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که شمار پناهندگان سوری که به کشور مصر پناه برده‌اند، هم‌اکنون به ۱۵۰ هزار تن رسیده است.
 به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، "محمد دیری"، مدیر کمیسیاریای ارشد پناهندگی سازمان ملل در مصر گفت که علی رغم افزایش پناهندگان در مصر، تنها ۴۸۰۰ نفر در این آژانس نام خود را ثبت کرده‌اند.

یکی از مقامات سازمان ملل که خواست ناش فاش نشود، گفت که همسایگان مصر از جمله ترکیه، لبنان، عراق و اردن به یک نقطه اشباع در پذیرش پناهندگان سوری رسیده‌اند و این مسئله موجب شده تا پناهندگان سوری به مصری بیایند که هزینه‌های زندگی ارزان تر است.

مصر با سوریه هم مرز نیست ولی دولت مصر به پناهندگان سوری اجازه می دهد بدون ویزا وارد این کشور شوند.

آمار منتشر شده از سوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل طی هفته گذشته نشان می‌دهد که بیش از ۳۴۰ هزار تن از مردم سوریه از مرزهای این کشور به کشورهای همسایه متواری فرار کرده‌اند. دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسان دوستانه پیش بینی کرده که شمار پناهندگان سوریه به کشورهای همسایه تا پایان سال جاری میلادی به ۷۱۰ هزار تن برسد.

کمیسیاریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده که بسیاری از مردم سوریه که به مصر می‌روند زندگی خود را از طریق پس‌اندازهای مالی خود سپری می‌کنند و در آژانس پناهندگی سازمان ملل ثبت‌نام نمی‌کنند. .
کد مطلب: 11154
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *