۰
چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۹

بیشترین افراد حادثه‎دیده مربوط به سیل است

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان جنوبی از افزایش ۴۰ درصدی حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد.
معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان جنوبی از افزایش ۴۰ درصدی حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد.
به گزارش ایسنا، حمزه اسعدزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات هلال احمر در سال جاری بیان کرد: هلال احمر استان از ابتدای سال جاری تاکنون به ۶۵۸ مورد حادثه امداد رسانی داشته است.
 وی با بیان اینکه شهرستان طبس با 1975 حادثه دیده، سربیشه با 1056 مورد و بشرویه با 1002 مورد به ترتیب بیشترین حادثه دیدگان سال جاری را داشته‌اند که نیازمند توجه است، اظهار کرد: با توجه به حجم بارندگی های بالا و وقوع سیل در بهار سال جاری، بیشترین آمار افراد حادثه دیده مربوط به سیل و آبگرفتگی بوده است.
 اسعد زاده ادامه داد: همچنین محورهای جاده‌ای در شهرستان‌های قاین با ۸۶ مورد، طبس با ۶۵ مورد و سربیشه با ۴۳ مورد بیشترین آمار وقوع حوادث  را به خود اختصاص داده اند.
وی اظهار کرد: از مجموع کل حوادث ۳۷۹ مورد حوادث جاده‌ای، ۵۲ مورد خدمات حضوری، ۱۱۴ مورد سیل و آبگرفتگی، ۷۹ مورد شهری، ۲۰ مورد کوهستان و ۱۴ مورد سایر حوادث بوده است.
اسعد زاده با بیان اینکه در این حوادث به شش 1070 آسیب دیده خدمات رسانی  شده است، اظهار کرد: از این تعداد 1245 حادثه دیده در حوادث جاده ای و 4344 مورد مربوط به حوادث سیل و آبگرفتگی بوده است.
وی از اسکان 2695 نفر در حوادث رخ داده خبر داد و اظهار کرد: ۳۳۰ نفر در این عملیات ها نجات یافته اند که از این تعداد ۷۴ نفر به صورت سرپایی درمان و ۲۵۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند.
اسعد زاده بیان کرد: مجموع کل حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش، حادثه دیدگان ۱۵۷ درصد و حادثه دیدگان حوادث جاده ای ۳۹ درصد رشد داشته است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به عملیات امداد هوایی بیان کرد: بالگرد امدادی در سال جاری ۱۲ سورت پرواز برای امدادرسانی به حادثه دیده گان داشته است.
وی با بیان اینکه در مجموع ۹۸۷ تیم عملیاتی هلال احمر به حوادث سال جاری اعزام شده است، اظهار کرد: 2726 نیروی عملیاتی هلال احمر در این حوادث امداد رسانی داشته‌اند.
اسعدزاده با بیان اینکه برای امداد رسانی به این حوادث  ۵۲۵ آمبولانس اعزام شده است، اظهار کرد: همچنین نیروهای هلال‌احمر طی سال جاری پنج مورد عملیات اطفا حریق داشته‌اند.
معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری نیروهای هلال احمر ۸۷ مورد عملیات رهاسازی انجام داده‌اند، افزود: میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده‌ای، از آغاز تا پایان عملیات، یک ساعت و ۹ دقیقه و ۷هفت ثانیه بوده است.
کد مطلب: 111750
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *