۰
پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۵

کمک به تولیدکنندگان،‌ به نفع بانک‌هاست

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها نباید در شرایط جنگ اقتصادی، حالت عادی داشته و به فکر سود بیشتر باشند، حتی اگر درازمدت فکر کنیم، به نفع بانک هاست که به تولید کمک کنند.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها نباید در شرایط جنگ اقتصادی، حالت عادی داشته و به فکر سود بیشتر باشند، حتی اگر درازمدت فکر کنیم، به نفع بانک هاست که به تولید کمک کنند.
به گزارش ایسنا، محمدمهدی زاهدی در همایش بزرگداشت صنعت و معدن در کرمان با بیان اینکه متاسفانه شاهد کم لطفی بانک‌ها هستیم، افزود: نباید در شرایط جنگ اقتصادی، حالت عادی داشته و بانک ها به فکر سود بیشتر باشند. حتی اگر درازمدت فکر کنیم، به نفع بانک هاست که به تولید کمک کنند.
وی با طرح این پرسش که چرا در قانون 40 درصد برای حمایت از تولید گذاشته شده، اما این موضوع اجرایی نمی شود؟ تاکید کرد: بانک ها باید پای کار بیایند. جالب است که بانک ها برای رونق تولید تسهیلات پرداخت نمی کنند یا تولید کننده را با موانع زیادی روبرو می کنند، اما 100 میلیارد تومان به افراد مجهول الهویه تسهیلات می‌دهند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمادگی داریم اگر لایحه ای برای حمایت از تولید و اجباری کردن اعطای تسهیلات توسط بانک ها به مجلس بیاید، همکاری کنیم اما نگران هستیم شورای نگهبان اشکال قانون اساسی بگیرد که باید با این عزیزان مشورت های لازم انجام شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید نگاه ما به آینده باشد، گفت: خوشبختانه هم اکنون اتفاقات خیلی خوبی در عرصه اقتصادی و گشایش های ارزی در حال رخ دادن است که به تدریج آثار آن را خواهیم دید.
زاهدی به تغییر نگرش دنیا اشاره و اظهار کرد: برخی از دولت ها و کشورهایی که تاکنون سعی می کردند پنهان کاری کرده یا پای کار نباشند و از ایالات متحده آمریکا احساس نگرانی می کردند، امروز پیام های خوبی برای ما فرستاده اند و شاید بخشی از این کاهش قیمت ارز نیز به همین دلایل بوده است.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران پیام های خوبی در دنیا مخابره کرده و بخشی از این اقتدار مربوط به حوزه دفاعی، امنیتی و نظامی بوده و بخش دیگر مربوط به انسجام ملی در سایه مقام معظم رهبری بوده است که در کشور یک اتحاد در راستای مقابله با جنگ اقتصادی به وجود آمده اما در این بین معتقدیم تولیدکنندگان خط مقدم این جنگ اقتصادی هستند و هیچ عنوان نباید به گونه ای رفتار کرد که واحدهای تولیدی در سطح کشور تعطیل شوند.
وی با تاکید بر اینکه به انبوه قوانین نیاز نداریم، به قوانینی نیاز داریم که گره گشا باشند تصریح کرد: خوشبختانه قانون خوبی در هفته جاری در مجلس شورای اسلامی در راستای بخشودگی جرائم بانک ها تصویب شد که صرفا این قانون نیز برای حمایت از تولیدکنندگان بوده است.
زاهدی در پایان با تاکید بر اینکه نباید ناامید شویم اظهار کرد: دولت و مجلس باید به یکدیگر کمک کنند تا بتوانیم از این شرایط کنونی خارج شویم. در همین راستا نیز معتقدیم باید نگاه دانش بنیان به تولید داشته باشیم. متاسفانه ما از بحث دانش بنیان و پلت فرم ها غافل شده ایم و هنوز این موضوعات به عنوان ادبیات وارد عرصه سیاسی و سیاست گذاری ما نشده است.
کد مطلب: 111809
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *