۰
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۰
لشگر 101 هوابرد ارتش آمريکا در مرز اوکراين و روماني مستقر شد

گارد حمله مستقيم ناتو عليه روسيه

آمريکا که در جنگ اوکراين تلاش مي‌کرد هيچ حضور مستقيم نظامي نداشته باشد ؛ حالا لشگر 101 هوابرد ارتش ايالات متحده را به روماني اعزام کرده‌است. شبکه خبري «سي‌بي‌اس نيوز» با انتشار خبر اعزام نظاميان آمريکايي به روماني، مي‌نويسد که آمريکا با هدف ادامه جنگ بين اوکراين و روسيه، پس از 80سال و براي نخستين بار اقدام به اعزام قواي نظامي به خاک اروپا کرد.
گارد حمله مستقيم ناتو عليه روسيه
گروه بين‌الملل - هديه گل‌محمدي: آمريکا که در جنگ اوکراين تلاش مي‌کرد هيچ حضور مستقيم نظامي نداشته باشد ؛ حالا لشگر 101 هوابرد ارتش ايالات متحده را به روماني اعزام کرده‌است.
شبکه خبري «سي‌بي‌اس نيوز» با انتشار خبر اعزام نظاميان آمريکايي به روماني، مي‌نويسد که آمريکا با هدف ادامه جنگ بين اوکراين و روسيه، پس از 80سال و براي نخستين بار اقدام به اعزام قواي نظامي به خاک اروپا کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،براساس اين گزارش،آمريکا لشکر 101 هوابرد خود را که شامل واحد آموزش ديده‌اي تحت عنوان «فرياد عقاب‌ها» (Screaming Eagles) است و مي‌تواند ظرف چند ساعت به هر نقطه از جهان اعزام شده و بلافاصله وارد نبرد شوند، به خاک روماني گسيل داشته است، اکنون اين واحد نظامي‌ در صورت تشديد تنش  بين مسکو و کي‌يف و يا حمله به يکي از اعضاي ناتو ، آماده ورود به خاک اوکراين است.
گفته مي‌شود که اين واحد نظامي آمريکايي هم اکنون در فاصله سه مايلي مرز روماني با اوکراين مستقر شده که در واقع آخرين حد ناتو در اروپا در جنگ اوکراين به شمار مي‌رود، اکنون تهديد جنگ به نزديکي قلمرو ناتو  يعني به مرزهاي روماني رسيده و به همين منظور يگان زبده تهاجمي آمريکا با تجهيزات سنگين به ناحيه اعزام شده است.
ژنرال «جان لوباس» معاون فرمانده اين لشکر به سي‌بي‌اس نيوز گفت: ما آماده دفاع از هر وجب از خاک ناتو هستيم. در مجموع حدود چهارهزار و 700 سرباز از لشکر 101 هوابرد آمريکا از پايگاه «فورت کمپل » ايالت کنتاکي براي تقويت جبهه شرقي ناتو، اعزام و مستقر شده‌اند.
براساس شواهد، آمريکا در روماني و در نزديکي با مرز اوکراين اقدام به رزمايش با تسليحات جنگي واقعي کرده و پيام روشني به روسيه مي‌فرستد مبني بر اين که متحد ناتو، يعني آمريکا در اينجا حضور دارد. در مجموع حدود 4700 سرباز متعلق به پايگاه مقر لشگر 101 هوابرد ارتش آمريکا در فورت کمپل کنتاکي، براي تقويت جناح شرقي ناتو مستقر شده‌اند.
فرمانده اين يگان ويژه هوابرد بارها به اين شبکه خبري گفته است درحالي که آنان براي دفاع از قلمرو ناتو مستقر شده‌اند، هر آن آماده جنگ بوده و چنانچه جنگ در اوکراين شدت گيرد و يا حمله اي عليه ناتو روي دهد، نظاميان آمريکايي کاملا آماده ورود به خاک اوکراين هستند.
روسيه به دنبال ناديده گرفته شدن نگراني‌هاي امنيتي خود از سوي غرب به سرکردگي آمريکا در مورخ پنجم اسفند 1400 به اوکراين حمله برد و تاکنون کشورهاي غرب نه تنها مسير ديپلماتيک براي پايان بخشيدن به اين مناقشه را کنار گذارده اند بلکه به حمايت‌هاي مالي ونظامي از کي يف براي روشن نگاه داشتن آتش اين جنگ ادامه مي‌دهند.
ينس استولتنبرگ دبير کل ناتو در جريان نشست دو روزه وزيران دفاع اين سازمان نظامي که از 12 تا 13 اکتبر (20 تا 21 مهرماه) در بروکسل برگزار شد گفت که پيروزي روسيه در جنگ اوکراين شکست ناتو خواهد بود و متحدان اين پيمان نظامي نبايد اجازه دهند چنين امري روي دهد.
گارد تهاجمي ناتو در مقابل روسيه در مرز ناتو و اوکراين ، 2 احتمال عمده را جدي مي‌کند: اول اين که واشنگتن نگران استفاده روسيه از تسليحات تاکتيکي اتمي در زمستان براي يکسرده کردن جنگ اوکراين است. حضور ارتش آمريکا ممکن است مانع اقدام کرملين شود. 
در مرحله دوم ، فشار رواني به ارتش روسيه و آمادگي براي مداخله مستقيم در جنگ اوکراين است که اگر اين اتفاق رخ بدهد واکنش مسکو غير قابل پيش بيني خواهد بود. آيا امکان بروز جنگ جهاني جدي است يا بازهم روسيه و آمريکا مانند ماجراي خليج خوک‌ها در نهايت به تفاهم دست پيدا خواهند کرد؟
کد مطلب: 178132
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *